عضو پارلمان اروپا هشدار داد که گسترش استفاده از مخدر فنتانیل در این قاره تهدیدی برای شیوع طاعون جدید است.

پائولو اینسیلوینی، عضو پارلمان اروپا از ایتالیا هشدار داد که گسترش ماده مخدر فنتانیل در اتحادیه اروپا تهدیدی برای شیوع طاعون جدید در اروپا است.

براساس گزارش آر تی، اینسیلوینی در درخواستی به کمیسیون اروپا نوشت: با در نظر گرفتن اینکه فنتانیل، که به عنوان داروی زامبی نیز شناخته می‌شود، با قیمت پایین فروخته می‌شود و به طور فزاینده‌ای در قاره ما در دسترس است، می‌تواند به یک «طاعون سیاه» جدید در اروپا تبدیل شود. 

او افزود: کشور‌های اتحادیه اروپا در حال حاضر شاهد رشد چشمگیر مصرف مواد مخدر هستند. این روند نگران کننده که به یک مشکل غیرقابل کنترل در آمریکا تبدیل شده است، می‌تواند زندگی میلیون‌ها نفر را در اروپا نابود کند.

شایان ذکر است کشور‌های اروپایی در حال حاضر به بزرگ‌ترین بازار مصرف کوکائین تبدیل شده‌اند. افزایش مصرف کوکائین موج بی‌سابقه‌ای از خشونت‌های مرتبط با مواد مخدر را در سراسر اروپا به‌ویژه در شهر‌های بندری این قاره رقم زده است.

گزارش‌های اخیر مرکز نظارت بر موادمخدر و اعتیاد به موادمخدر اروپا (EMCDDA) و دفتر موادمخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) درباره مصرف موادمخدر در اروپا نشان می‌دهد که به موازات افزایش مصرف کوکائین در اروپا، مصرف این ماده مخدر در میان جوانان این قاره رشد قابل توجهی داشته است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار