آسوشیتدپرس از مصاحبه کامالا هریس با شش گزینه برای انتخاب به عنوان معاون اول خود، خبر داده است.

با انتخاب رسمی کامالا هریس به‌عنوان نامزد حزب دموکرات، وقت آن رسیده تا او، معاون اول خود را برای ادامه این مسیر انتخاب کند. در هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌های متعددی در مورد معاون اول او به گوش رسیده و مارک کِلی فضانورد و سناتور ایالت آریزونا از جمله اصلی‌ترین گزینه‌ها معرفی شده است.

آسوشیتدپرس از ۶ گزینه اصلی هریس برای انتخاب خبر داده و اعلام کرده است که این نامزد دموکرات، آخر هفته (به‌وقت آمریکا) با پیت بوتجج، وزیر حمل‌ونقل؛ جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا؛ جی‌بی پرتزکر، فرماندار ایلینوی؛ اندی بشر، فرماندار کنتاکی، مارک کلی، سناتور آریزونا و تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا گفت‌وگو خواهد کرد.

پیت بوتجج، وزیر حمل‌ونقل

«شهردار پیت» یا همان پیت بوتجج در سال ۲۰۲۰ خود را به‌عنوان یک رقیب جدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معرفی کرده بود. وی پیش از این، شهردار ساوث بند در ایندیانا بوده و به شهردار پیت، معروف شده است. مشکلات عدیده در حوزه حمل‌ونقل و آمار پایین شهردار پیت در نظرسنجی‌ها، می‌تواند مانعی جدی برای حضور او به‌عنوان معاون اول باشد.

جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا

نفر بعدی کسی نیست جز جاش شاپیروی ۵۱ ساله که فرماندار ایالت پنسیلوانیا است. پنسیلوانیا از جمله ایالت‌های چرخشی یا خاکستری به شمار می‌رود به این معنا که از حزب خاصی حمایت نمی‌کنند و در هر انتخابات رأی آنها در نتیجه انتخابات بسیار تعیین‌کننده خواهد بود. پیش از این، جمهوری‌خواهان از احتمال انتخاب او به‌عنوان جایگزین بایدن خبر داده بودند. آمار خوب او در نظرسنجی‌ها از مزیت‌های او به شمار می‌رود.

جی‌بی پرتزکر، فرماندار ایلینوی

جی‌بی پرتزکر در سال ۲۰۲۲ دوباره به‌عنوان فرماندار ایلینوی انتخاب شد. پرتزکر ۵۷ ساله میلیونر و نیکوکار بوده و از اصلی‌ترین منتقدان دموکرات ترامپ به شمار می‌رود.

اندی بشر، فرماندار کنتاکی

او در یک خانواده سیاستمدار و محبوب، ریشه دارد. اندی بشر در حالی توانسته است برای دومین بار در ایالت کنتاکی، بیشترین رأی را به دست آورد که عموم مردم کنتاکی از حزب رقیب «بشر» یعنی جمهوری‌خواهان، حمایت می‌کنند. این خود می‌تواند مزیت مهمی برای بشر به‌حساب آید.

تیموتی جیمز والز معروف به تیم والز

تیم والز، نماینده مردم مینه‌سوتا در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا است. وی اولین‌بار در سال ۲۰۰۷ به عضویت مجلس آمریکا درآمده است. او همچنین سابقه حضور در ارتش و همچنین معلمی در دبیرستان را هم در کارنامه خود دارد.

مارک کلی فضانورد

مارک کلی ۶۰ساله، یک فضانورد مشهور آمریکایی است که در سال ۲۰۱۱، از ناسا استعفا داد و در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان سناتور دموکرات، کار خود را در ایالت آریزونا آغاز کرد. او در نظرسنجی‌ها با ارزیابی مثبت ۲۲ درصد روبرو بوده است. این در حالی است که ۴۱ درصد هم در همان نظرسنجی اعلام کرده‌اند که این سناتور را نمی‌شناسند.

به اذعان آسوشیتدپرس، «شاپیرو» و «کِلی» از جمله اصلی‌ترین گزینه‌های هریس برای انتخاب به‌عنوان معاون اول خواهند بود. پیش از این، «روی کوپر»، فرماندار کارولینای شمالی که دوستی و همکاری نزدیکی با هریس در زمان دادستانی کل او داشته است، از این لیست خارج شده است.

بهترین موعد برای هریس برای اعلام معاون اول خود، سه‌شنبه و در آستانه آغاز تور انتخاباتی او به ایالت‌های کلیدی آمریکا خواهد بود. سفر‌های انتخاباتی هریس از فیلادلفیا آغاز خواهد شد.

در بین گزینه‌های پیش روی هریس، «شاپیرو» از اصلی‌ترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. او مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی آخر هفته خود را لغو کرده است. همین امر، گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال انتخاب او را تشدید کرده است. تغییر برنامه، علت لغو این مراسم اعلام شده است.

این در حالی است که «مایکل کمپنر» از اعضای کمیته مالی بایدن که از مهمانان حاضر در این مراسم بوده است، ضمن اعلام به‌تعویق‌افتادن این مراسم اذعان کرده است که «بسیاری به‌تعویق‌افتادن این مراسم را نشانه این می‌دانند که قرار است شاپیرو به‌عنوان معاون هریس انتخاب شود».

شهردار فیلادلفیا نیز روز گذشته با انتشار ویدئویی در فضا‌های مجازی از هریس به‌عنوان نامزد دموکرات و «شاپیرو» به‌عنوان معاون اول او حمایت کرده بود.

انتخاب شاپیرو در حالی بسیار محتمل به نظر می‌آید که حامیان فلسطین به او به دلیل مواضع گذشته‌اش در مورد فلسطین، «جاش نسل‌کش» لقب داده و به هریس نسبت به انتخاب او هشدار داده‌اند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار