نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در یک گردهمایی انتخاباتی در کابل اعلام کرد که در صورت خروج آمریکا از افغانستان، دولت سقوط خواهد کرد.

حکمتیار: دولت نمی تواند پس از خروج آمریکا دوام بیاوردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «گلبدین حکمتیار»، رهبر حزب اسلامی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در یک گردهمایی انتخاباتی در کابل اعلام کرد که در صورت خروج آمریکا از افغانستان، دولت سقوط خواهد کرد.

وی اظهار داشت: «درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شکی نیست؛ آن‌ها افغانستان را ترک خواهند کرد. درباره صلح نیز شکی نیست؛ صلح آمدنی است. تحلیل‌های نهادهای آمریکایی نشان می‌دهند که این حکومت نمی‌تواند حتی برای چند هفته، پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان دوام بیاورد.»

رهبر حزب اسلامی که برای بیش از ده سال مخالف مسلح حکومت افغانستان بود گفت: که در هجده سال گذشته بیش از یک میلیون افغان در جنگ‌ها کشته شده‌اند و ایالات متحده و ناتو در تامین امنیت و ثبات در افغانستان ناکام بوده‌اند.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اما گفت که احتمال دارد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به تاخیر بیفتد زیرا انتخابات و صلح همزمان به پیش برده نمی‌شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار