رئیس حزب اسلامی افغانستان گفت: اطمینان دارم که اسلام آباد به تلاش خود برای توافق صلح ادامه خواهد داد.

حکمتیار: اطمینان دارم که اسلام آباد به تلاش خود برای توافق صلح ادامه خواهد دادبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «گلبدین حکمتیار» رئیس حزب اسلامی افغانستان با مهم خواندن نقش پاکستان در صلح افغانستان گفت: اسلام آباد در حال ایفای نقش در توافق صلح با طالبان است.

وی افزود: پاکستان می‌تواند نقش کلیدی در برقراری صلح در افغانستان داشته باشد، موضوعی که اسلام آباد در حال حاضر در حال انجام دادن آن است.

به نوشته آناتولی، حکمتیار در ادامه گفت: آمریکا نیز از پاکستان به دلیل تلاش‌های این کشور برای کشانیدن طالبان بر سر میز مذاکره قدردانی می‌کند و ما اطمینان داریم که اسلام آباد به تلاش خود برای توافق صلح ادامه خواهد داد.

وی که برای اولین بار بعد از توافق صلح با دولت افغانستان به پاکستان سفر کرده،‌ خاطرنشان کرد: افغانستان از تمامی تلاش‌ها و گام‌ها در راستای صلح افغانستان استقبال می‌کند.

رئیس حزب اسلامی افغانستان بر خروج نظامیان آمریکا از افغانستان و تعیین سرنوشت این کشور به دست مردم افغانستان، تاکید کرد و گفت: باید سیاستمداران افغان و رهبران دینی با مشارکت یکدیگر نظامی که تضمین کننده آزادی،‌ عدالت و انتخابات آزاد است را طراحی کنند.

وی تصریح کرد: نباید به هیچ کشوری اجازه داده شود تا از خاک افغانستان برای صدمه زدن به کشوری دیگر استفاده کند و باید دولت افغانستان در سیاست خارجی خود تعادل را ایجاد کند و دولت نباید خود را درگیر جنگ کشوری دیگر کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.