مبارزان یمنی ساعاتی پس از جنایت ائتلاف سعودی در استان صعده این کشور، پایگاه هوایی عربستان را با پهپاد‌های تهاجمی هدف قرار دادند.

حمله پهپادی گسترده یمنی‌ها به پایگاه ملک خالد عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی بار دیگر در حملاتی گسترده پایگاه هوایی ملک خالد عربستان را با پهپاد‌های تهاجمی «قاصف K۲» بمباران کردند.

به گفته یحیی سریع پهپادها تمام اهدف خود در این  پایگاه نظامی  را با دقت بالا هدف قرار دادند.

ساعاتی پیش در پی حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی به بازاری در شهر قطابر استان صعده ۱۴ تن کشته و ۲۳ تن زخمی شده اند که یازده کودک در میان زخمی شدگان هستند.

یحیی سریع  این جنایت  رژیم سعودی را  «نشان دهنده شکست این رژیم در عرصه میدانی» اعلام کرد.

این سومین حمله ارتش یمن به فرودگاه نظامی ملک خالد طی چند روز گذشته است. پایگاه هوایی ملک خالد پایگاهی هوایی وابسته به نیروهای هوایی پادشاهی عربستان سعودی در نزدیکی «خمیس مشیط» در منطقه «عسیر»‌ در جنوب غرب این کشور است. این پایگاه که مبدأ بسیاری از عملیات‌‌های هوایی عربستان سعودی به یمن بوده حدود ۱۰۰ کیلومتر با مرز یمن فاصله دارد.

طی چند ماه گذشته، حملات پهپادی یا موشکی به فرودگاه‌های مناطق جنوبی عربستان سعودی شامل جازان، نجران و عسیر، افزایش یافته و با آنکه عربستان سعودی از سامانه‌های آمریکایی پاتریوت بهره می‌برد، موفق نشده با حملات یمن مقابله کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار