حجت الاسلام رستمی با تاکید بر جایگاه تربیت معلم گفت: دانشگاه فرهنگیان باید مسیر اصلی جذب نیروی انسانی باشد.

نسل چهارم انقلاب هدف اصلی دشمنان هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید مسیر اصلی جذب نیروی آموزش و پرورش باشدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در گردهمایی سالیانه مدیران استانی و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان که در پردیس زینبیه پیشوای ورامین برگزار شد، با اشاره به فضیلت مقام معلم اظهار کرد: بارها در صحبت‌های معصومین به مقام معلم اشاره شده است، اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که هر کدام از ما مسئولیتی بر دوش گرفتیم که روزی به پایان می‌رسد اما محاسبه و ارزیابی آن هرگز فراموش نمی‌شود، بنابراین باید هر کسی به شایستگی مسئولیتش را اجرا کند.

وی ادامه داد: در دوران ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هستیم؛ شرایطی که بی‌شک یکی از مهمترین مسئولیت‌ها نظام تعلیم و تربیت است، اکنون در شرایطی هستیم که تقابل یک ملت با دشمنان را پشت سر می‌گذاریم، ملتی که با تمام همت خود در صحنه جنگ قرار دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بیان کرد: اگر سختی‌های امروز را مورد توجه قرار دهیم باید با هماهنگی و هم پیمانی در مقابل دشمنان که به‌صورت هماهنگ کمر به نابودی ما بسته‌اند، بایستیم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی انسجام کافی را به دست آوریم تا پیروز شویم.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی افزود: امروزه امید و اهداف این ملت هدف دشمنان قرار گرفته است و چرایی آن به قدرت مردم و انقلاب باز می‌گردد، در واقع عظمت کاری که آغاز کردیم موجب ناراحتی دشمنان شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین گروهی که در هجمه دشمنان هدف قرار گرفته‌‌اند نسل چهارم انقلاب یعنی نوجوانان و جوانان هستند، حال باید مدیران و مسئولان کشور که بیشتر آنها دوران انقلاب و دفاع مقدس را پشت سر گذاشتند به کمک بیایند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه نسل فعلی بسیاری از سختی‌های دوران جنگ و انقلاب را لمس نکرده است، گفت: امروز باید به کمک این نسل بیاییم و مجموعه مربیان این نسل باید به دفاع از هویت و جوانان بپردازند.

آموزش و پرورش تنها دستگاه تعلیم و تربیت کشور نیست

حجت الاسلام و المسلمین رستمی تصریح کرد: باید بپذیریم که تنها دستگاه تعلیم و تربیت کشور آموزش و پرورش نیست، بسیاری از مجموعه‌های موثر و تربیت کننده در کشور هستند که بخشی از آنها در حوزه‌های رسمی و بخشی دیگر در حوزه‌های غیر رسمی فعال هستند.

وی با اشاره به وجود برخی از فضاهای مجازی که به عنوان رسانه‌‌های غیر رسمی نسل جدید را تحت تاثیر قرار می‌دهند، گفت: متاسفانه به دلیل غفلت برخی متولیان این فضاها با هویت و ماهیت اصلی به کشور و ملت دشمنی ایجاد می‌شود، اما بخشی که در اختیار داریم را باید مدیریت کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بیان کرد: برای تربیت یک نسل انقلابی باید افرادی دانا، توانا، پارسا، پاکدامن و کارآمد تربیت کنیم، در واقع این خصوصیت‌ها باید در خروجی‌های نظام تعلیم و تربیت ما دیده شود و برای تربیت چنین افرادی مربیان با این خصایص را نیازمندیم.

باید معلمی دانا، شجاع و توانمند داشته باشیم

حجت الاسلام و المسلمین رستمی افزود: باید معلمی دانا، شجاع و توانمند داشته باشیم تا دانش‌آموزی اینگونه تربیت کند و اینجاست که کار دانشگاه فرهنگیان و مسئولیت سنگین آن بیشتر محرز می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تربیت معلم تصریح کرد: بی‌تردید دانشگاه فرهنگیان مهمترین دانشگاه کشور است زیرا محصولی که ارائه می‌دهد مهم‌ترین ثمره را برای کشور دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به ماموریت دانشگاه‌های مختلف در کشور اشاره و بیان کرد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی به دنبال ارتقا سطح سلامت مردم هستیم و دانشگاه‌های دیگر بر اساس ماموریتی که برای آن تعریف شده است، بی‌تردید مسئولیتی را دنبال می‌کند و در این میان دانشگاه فرهنگیان با توجه به رسالتش مهمترین دانشگاه محسوب می‌شود که باتوجه به این اهمیت مجلس، دولت و مجموعه سیاست‌گذاران باید این دانشگاه را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: باید موضوعاتی مانند جذب نیرو از طریق ماده ۲۸ را جزو استثنائات برای رفع نیاز آموزش و پرورش بدانیم و آن را روشی دائم در این دانشگاه تلقی کنیم، جبران نیاز آموزش و پرورش به معلم فقط باید از مسیر رسمی دانشگاه فرهنگیان باشند.

وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان محلی است که صلاحیت‌های حرفه‌ای را به درستی دانشجویان آموزش می‌دهد، بنابراین مواردی که به دلیل اضطراب به خارج از این دانشگاه سپرده می‌شود باید استانداردهای لازم را داشته باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه ورودیهای دانشگاه فرهنگیان باید در بالاترین عرصه‌های توانمندی علمی باشند، تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید تنزل از صلاحیت‌ها و معیارها را در آموزش و پرورش بپذیریم و ورودیهایی خارج از سیستم تربیت معلم داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی با تاکید بر توجه به اجرای سند تحول بنیادین گفت: جامعیت این سند موجب بهبود نظام تعلیم و تربیت می‌شود، همچنین در آن رسالت‌های دانشگاه فرهنگیان به روشنی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه یکی از اولویت‌های جوانان و داوطلبان کنکوری دانشگاه فرهنگیان شده است، گفت: در این مقطع رسالت دانشگاه فرهنگیان سنگین‌تر می‌شود و بنابراین باید برنامه‌های تربیتی و اخلاقی با کیفیت‌تری در اختیار آنها قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار