رئیس مخابرات ایران مطرح کرد: شرکت ملی مخابرات در بخش فیبر نوری ۳۵۰ هزار مشترک FTTH و ۱۸۰ هزار مشترک VDSL دارد.

مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات در نشستی با معاونان این مجموعه و اصحاب رسانه مطرح کرد: یک کار خیلی ساده که می‌تواند چاره‌ساز باشد، بحث منطقی شدن درآمد هزینه است. اگر درآمد هزینه منطقی باشد، هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.

او گفت: صنعت مخابرات نیاز به توجه جدی مسئولان رده اول کشور دارد و امیدواریم این صنعت به اندازه‌ای مورد توجه قرار بگیرد که در سطح فراملی و فرامنطقه‌ای حرفی برای گفتن داشته باشد. همچنین امیدوارم با سیاستگذاری‌های درست و مولدسازی بتوانیم محدودیت‌های بودجه‌ای را از بین ببریم و فعالیت خود را توسعه دهیم. 

او افزود: از سال ۱۴۰۰ شرکت ملی مخابرات به کاهش هزینه و افزایش درآمد روی آورده است، بر همین اساس در سال ۱۴۰۱ درآمد عملیاتی شرکت پس از خصوصی سازی رکورد زد و ۴۴ درصد رشد کرد و این رقم در سال ۱۴۰۲، ۳۷ درصد بود و شرکت مخابرات با این رشد درآمد عملیاتی در سال گذشته توانست از زیان خارج شود.

رئیس شرکت مخابرات ایران بیان کرد: شرکت ملی مخابرات در بخش فیبر نوری ۳۵۰ هزار مشترک FTTH و ۱۸۰ هزار مشترک VDSL دارد.

او اشاره داشت: شرکت مخابرات ایران بیش از پنجاه همت در این سه سال در بخش سیار و ثابت از طریق مولد سازی و حتی فروش دارایی سرمایه گذاری کرده است. 

سلطانی ادامه داد: البته این کافی نیست اما این ۵۰ همت در حالی خرج شده که بخش زیادی از هزینه‌های ICT ارزی است و قطعات از خارج از کشور تامین می شوند، برای تحول اساسی در حوزه ارتباطات به سالانه ۶۰ تا ۷۰ همت سرمایه گذاری نیاز دارد و برای این کار به حرکت جهشی نیاز داریم و حرکت جهشی نیاز به اعتبار دارد.

رئیس شرکت مخابرات با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم مطرح کرد: نقطه نظرات خود و همکاران را نوشته و به صورت جزیی و با ارائه پیشنهادهای سازنده تقدیم رئیس جمهور کرده‌ایم.

او با بیان این که ADSL منسوخ شده و هزینه کردن برای آن درست نیست، توضیح داد:  مشترکین ای دی اس ال مخصوصا آن‌ها که در نقاط دور هستند بیشتر در سرعت اینترنت مشکل دارند به همین دلیل ابتدا باید با ارتقای اینترنت به فیبر نوری و VDSL مشکلات ‌آن‌ها را رفع کنیم. اما در کل آنچه به جای ADSL جای‌گذاری و هدف‌گذاری شده و کار را به صورت کلی حل‌می‌کند فیبر نوری برای تمام مشترکین است. البته مشترکینی که نزدیک ما هستند از ADSL استفاده خوبی می برند.

خبرنگار: فاطمه کربلایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار