وزیر علوم عنوان کرد: موارد زیادی در احکام برنامه هفتم آمده که اگر اجرایی و عملیاتی شود، شاهد تحول جدی در  آموزش عالی خواهیم بود.

در حالی که تنها چند روز دیگر به پایان دولت سیزدهم باقی مانده و اعضای هیئت دولت کم‌کم سکان مدیریت و نظارت خود را به افراد و وزرای بعدی واگذار می‌کنند، طبیعی است که با تغییر و تحولات نسبتا ناگهانی و خارج از زمان مورد انتظار، برخی از کارها و اقدامات دولت سیزدهم نیمه تمام مانده باشد. بنابراین راهنمایی‌های وزرا و مسئولان وقت در مورد اموری که می‌توان زودتر آن ها را به نتیجه رساند یا در اولویت هستند، می تواند در اداره دولت بعدی و به ثمر نشستن اقدامات، تاثیرگذار باشد.

به همین منظور از محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم سوال کردیم که چه توصیه یا درخواستی از وزیر علوم آینده که احتمالا به زودی معرفی می‌شود، دارد و چه موضوعاتی در اولویت برای پیگیری هستند.

زلفی گل در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد: خوشبختانه برنامه هفتم اخیرا توسط ریاست مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است. 

او ادامه داد: ما به منظور تحول در آموزش عالی کشور احکام ویژه ای را در برنامه هفتم پیش بینی کرده ایم. خواهش من این است اعضای دولت چهاردهم تلاش کنند آن احکامی که در برنامه هفتم است اجرا شوند. اگر آن احکام اجرا شوند تحولات جدی در آموزش عالی اتفاق خواهد افتاد.

وزیر علوم بیان کرد: به عنوان مثال یکی از بحث‌ها آمایش آموزش عالی است. همچنین موضوع نیاز محور کردن تحقیقات و پژوهانه جامع، موضوع رفع رشته هایی که در وزارت علوم و وزارت بهداشت هم پوشانی دارند، بحث توزیع بودجه بر اساس شاخص‌های تعداد عضویت علمی دانشجو و رتبه علمی، برون دادهای علمی، نرخ خدمات محلی، یعنی هدفمند شدن توزیع بودجه، اصلاح آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها و آیین نامه ارتقا از سایر موارد هستند.

زلفی گل گفت: موارد زیادی است که در احکام برنامه هفتم آمده و اگر آن احکام اجرایی و عملیاتی شوند، شاهد تحول جدی در  آموزش عالی خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
جنابعالی که جز به اخراج اساتید و سرکوب دانشجویان به مورد خواصی نپرداختی
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۹:۵۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
خودت اجرا کردی خبر نداری !!! اساتید را اخراج ومداحان وتوهم فروشان را مقام استادی داده ای این فراتر از برنامه هفتم میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
ازافتخارات وزارت شما این بود که یک دانشجوی نخبه که کارشناسی و ارشد و دکترا باکنکور وارد شریف شده بود نه رانت و سهمیه ای در دکترا بعد سه بارجامع !!!صلاحیت علمی رد شد!!!!و اخراج و مجبور به انصراف شد .اگر ما هم سرمایه دار بودیم امسال دکترا میگرفت .
آخرین اخبار