وزیر علوم گفت: جهاد دانشگاهی در اکثر دانشگاه‌های ما حضور دارد و این خود بین بدنه دانشگاهی و فناوری ارتباط ایجاد می‌کند.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری‌ دولت سیزدهم با اشاره به اهمیت وحدت و دوستی موجود میان رؤسا و اعضای جهاد دانشگاهی مطرح کرد: وجود وحدت موجب موفقیت می شود و خانواده جهاد دانشگاهی با هم هماهنگ هستند و این جای تقدیر دارد.

او گفت: جهاد تلاش می‌کند دانش را به ارزش و خدمت و ثروت تبدیل کند. در عرصه های مختلف‌ که فعالیت های جهاد را مورد بررسی قرار می‌دهیم میبینیم موفق بوده است چه در عرصه فرهنگی چه آموزشی و سایر حوزه ها.

وزیر علوم با اشاره به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های متعلق به جهاد دانشگاهی گفت: جای دارد از مرحوم کاظمی آشتیانی و اساتید برجسته که در پژوهشکده رویان و سایر پژوهشکده ها فعالیت کرده و می‌کنند و فعالیت‌هایشان نه فقط در کشور بلکه در دنیا بروز و ظهور جدی دارد قدردانی کنیم.

او بیان کرد: جهاد دانشگاهی در اکثر دانشگاه‌های ما حضور دارد و این خود ارتباطی است بین بدنه دانشگاهی و فناوری که باید قدر بدانیم.

وزیر علوم افزود: وزارت علوم نسبت به فعالیت های جهاد دانشگاهی آگاهی کامل دارد و سعی کرده این ارتباط را حفظ کند. روسای ادوار مختلف جهاد دانشگاهی همه از افراد برجسته خوش نام و موفق بودند که در ارتباطات بین صنعت و دانش و دانشگاه توانستند بسیار موثر باشند.

او تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد جهاد این است که تلاش می‌کند خود تحقیری را کنار بگذارد و فرهنگ ما می‌توانیم را جایگزین کند. به همین دلیل در خیلی از عرصه ها پرچمدار و مرزشکن بوده است.

او ادامه داد: اس آی دی، دستیار پژوهشی هوشمند از مواردی است که در وزارت علوم باید الگو بگیریم و در نهاد ها و پایگاه های خود توسعه دهیم. 

وزیر علوم علت پرچمداری جهاد را داشتن هوشمندی و انگیزه، عنوان کرد و گفت: انگیزه باعث موفقیت می شود. جهاد یعنی تلاش شبانه روزی، منطقی و عالمانه برای رسیدن به اهداف و جهاد دانشگاهی در این زمینه موفق بوده و خوب فعالیت کرده است.

او ضمن تشکر بابت همکاری پارک علم فناوری البرز جهاد دانشگاهی با وزارت علوم در راستای راه اندازی سامانه صدف ها (صنعت دارایی‌های فکری هدفمند و ارزشمند) گفت: اگر یک شرکت خصوصی نیاز پیدا کرد که نوآوری جدیدی وارد کند می‌تواند به صدف‌ها مراجعه و ثبت اختراع مورد نیاز خود را انتخاب و از ظرفیت استفاده کند.

وزیر علوم گفت: امروزه در دنیا کشورگشایی از طریق علم  فناوری انجام می‌شود. کشورها از طریق علم و فناوری تسخیر می‌شوند. وفتی به عنوان یک دانشمند یک کتابی تحریر میکنید که در هر جای دنیا آن را می‌خوانند و آموزش می دهند یعنی آن ها را با علم خود تسخیر کردید.

او در پایان گفت: قدرت نرم را باید بالا برد. مردم کشورهای دیگر به کشوری که تولید کننده علم و فناوری است علاقه و اشتیاق پیدا می‌کنند. جهاد باید در این زمینه گام بردارد و این کار را هم می‌کند. این یک فلسفه فکری جدید است.

خبرنگار: فاطمه کربلایی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار