جلبک دریایی قهوه‌ای به نام «اکلونیا کاوا» می‌تواند از تخریب عصبی جلوگیری کرده و به عنوان یک عامل پیشگیری از بیماری پارکینسون موثر باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که جلبک دریایی قهوه‌ای به نام «اکلونیا کاوا» می‌تواند از تخریب عصبی جلوگیری کرده و به عنوان یک عامل پیشگیری از بیماری پارکینسون موثر باشد.

یک تیم تحقیقاتی اثر پلی‌فنول‌های جلبک دریایی اکلونیا کاوا را بر پیشگیری از بیماری پارکینسون بررسی کردند. نتایج نشان داد که مصرف خوراکی آنتی‌اکسیدان‌های این جلبک می‌تواند عملکرد حرکتی را در مدل‌های موش بازیابی کرده و از نورون‌های دوپامینرژیک محافظت کند، در حالی که آزمایش‌های سلولی تعامل بیوشیمیایی اثر پیشگیری‌کننده آنها را نشان داد.

جلوگیری از پارکینسون با آنتی اکسیدان جلبک دریایی

بیماری پارکینسون یک بیماری تخریب عصبی است که ناشی از از دست دادن نورون‌هایی است که دوپامین، یک انتقال‌دهنده عصبی مهم در کنترل حرکتی و عملکرد شناختی تولید می‌کنند. با پیر شدن جمعیت جهان، تعداد بیماران مبتلا به پارکینسون به سرعت در حال افزایش است. این بیماری توسط آسیب‌های عصبی ناشی از تولید بیش از حد گونه‌های فعال اکسیژن القا می‌شود.

سرکوب تولید گونه‌های فعال اکسیژن ضروری است، زیرا برای نورون‌های دوپامینرژیک که انتقال‌دهنده‌های عصبی دوپامین را مدیریت می‌کنند، مضر است. در حال حاضر تنها درمان‌های علامتی موجود است، بنابراین توسعه روش‌های درمان و پیشگیری ضروری است.

دکتر آکیو کوجیما-یواسا استادیار دانشگاه متروپولیتن اوساکا به همراه گروه تحقیقاتی خود اثر فیزیولوژیکی پلی‌فنول‌های اکلونیا کاوا، آنتی‌اکسیدان‌های جلبک دریایی، را بر پیشگیری از بیماری پارکینسون تأیید کردند.

در این مطالعه، دو نوع آزمون عملکرد حرکتی با استفاده از موش‌های مدل پارکینسون که به مدت یک هفته روزانه با آنتی‌اکسیدان‌ها تغذیه شدند و سپس به آنها روتنون داده شد، انجام شد. نتایج نشان داد که عملکرد حرکتی که توسط روتنون کاهش یافته بود، بازیابی شد. همچنین بهبود در عملکرد حرکتی روده و ساختار مخاط روده بزرگ، یک بافت خاص که روده بزرگ را پوشش می‌دهد، مشاهده شد. علاوه بر این، آزمایش‌های سلولی با استفاده از سلول‌های مدل پارکینسون تعامل بیوشیمیایی اثر پیشگیری‌کننده اکلونیا کاوا را تأیید کردند.

منبع: دیجیاتو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.