یک فعال سیاسی مخالف دولت سعودی هشدار داد پادشاهی عربستان مهاجران فلسطینی ساکن در این کشور را تعقیب و بازداشت می‌کند.

تشدید عملیات تعقیب و بازداشت مهاجران فلسطینی در عربستان سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­جروزالم پست، عربستان سعودی تلاش‌ها در زمینه بازداشت فلسطینیانی که در این کشور زندگی می‌کنند را تشدید کرده است.

این روزنامه اسرائیلی در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: با آغاز عملیات جدید عربستان سعودی برای تعقیب و بازداشت فلسطینیان، سعید بن ناصر الغامدی، فعال سیاسی و مخالف دولت سعودی اخیرا در رسانه‌های اجتماعی هشدار داد پادشاهی عربستان سعودی مهاجران فلسطینی ساکن در این کشور را تعقیب و بازداشت می‌کند.

الغامدی گفت این افراد به اتهام ارتباط با اخوان المسلمین دستگیر می‌شوند.

وی در پیامی توئیتری نوشت: «تلاش برای بازداشت تعداد بیشتری از فلسطینیان ساکن این کشور تشدید شده است. آن‌ها با همان اتهاماتی دستگیر می‌شوند که پیش از این به ۶۰ فلسطینی بازداشت شده دیگر، وارد شده است. این کمپین همچنین تعدادی از شهروندان مصری را نیز شامل می‌شود».

یک سازمان غیردولتی با نام زندانیان عقیده و یک سازمان غیردولتی دیگر مرتبط با حقوق‌بشر مستقر در عربستان سعودی این اتهامات را تایید کرده‌اند. این سازمان اعلام کرد بیش از ۱۵۰ فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های سعودی هستند. ۴۰ فلسطینی در جده دستگیر شده‌اند.

ظرف مدت دو سال، مقامات عربستان دستکم صد فلسطینی را به جرم حمایت از گروه حماس از این کشور اخراج کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، فلسطین ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار