کیم یونگ جائه، وزیر امور اقتصاد خارجی کره شمالی روز جمعه در پیونگ یانگ با همتای روس خود الکساندر کوزلوف درباره همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کره شمالی و روسیه سطح همکاری‌های اقتصادی را افزایش می‌دهندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مقامات ارشد کره شمالی و روسیه درباره همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی گفت‌وگو کردند.

کیم یونگ جائه، وزیر امور اقتصاد خارجی کره شمالی روز جمعه در پیونگ یانگ با همتای روس خود الکساندر کوزلوف دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، دو مقام به احیای کمیسیون بین دولتی روسیه-کره شمالی با ماموریت تقویت همکاری در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، علمی و فن آوری و افزایش روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری پرداختند.

در حالی که تحریم‌های بین المللی مانع توسعه اقتصادی کره شمالی شده است، پیونگ یانگ می‌کوشد تا تبادلات خود را با کشور‌های همسایه مانند روسیه افزایش دهد.

شایان ذکر است، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، آوریل گذشته سفری رسمی به روسیه انجام داد. سفیر روسیه در کره شمالی نیز روز چهارشنبه گذشته از ارسال ۳ هزار و ۹۰۰ تن گندم به این کشور خبر داد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۴۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
اگر چین و روسیه با ایجاد دو قطب شرقی و غربی مانند دو سر یک پل بر روی یک دره عمیق در تلاش با به چالش کشیدن نقش "دلار" که قدرت اقتصادی آمریکا در منطقه بزرگ اورآسیا است با فعال کردن بانکهای مرکزی خود و تمام کشورهای متصل به جاده ابریشم ذخائر طلای این کشورها را در بانکهای مرکزی خود با کمک این کشورها مدیریت و سازماندهی مشترک کنند و مسیر تجارت و اقتصاد را از شرقی ترین کشور تا غربی ترین کشور در این مسیر که منتهی به قاره سبز یعنی اروپا میشود احیاء و مدیریت کنند دیگر آمریکا با "نقش دلار" خود حتی به اروپائیان هم نمی تواند زور بگوید و آنان را تهدید کند و تکانه های شدید اقتصادی و تجاری در این منطقه بزرگ ایجاد کند چون با نیمی از کره زمین که همه در گردش پولی و تجارت و اقتصاد گره خورده بهم هستند مواجه خواهد بود و دیگر دست از عربده کشیهای اقتصادی و تهدیدهای با "دلار" دست برخواهد داشت البته این یک آرزوی شیرین و خوب است که اگر نهائی شود چه شود.....حداقل مشکل اقتصادی قاره آسیا و بخشی از اروپا که متصل به آسیاست حل خواهد شد به امید آن روز و احیاء جاده ابریشم......
آخرین اخبار