خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت آمار رسمی منتشر شده در روز جمعه نشان می‌دهد که شاخص رشد کار در آمریکا در ماه مه به شدت کاهش یافته است و رشد دستمزد‌ها پایین‌تر از انتظارات بوده است.

رویترز از کاهش رشد اشتغالزایی در آمریکا خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمار رسمی از کاهش رشد شغل در آمریکا حکایت دارد.

این گزارش می‌افزاید آمار رسمی منتشر شده در روز جمعه نشان می‌دهد که شاخص رشد کار در آمریکا در ماه مه به شدت کاهش یافته است و رشد دستمزد‌ها پایین‌تر از انتظارات بوده است.

این آمار بیانگر شروع کاهش رشد اقتصادی است که در بازار کار گسترش می‌یابد. در ماه گذشته، وزارت کار ایجاد ۷۵ هزار شغل غیر کشاورزی را اعلام کرده بود.

در حالی که متوسط پیش بینی شده توسط اقتصاددانان که توسط رویترز مورد ارزیابی قرار گرفته است، ۱۸۵ هزار شغل بوده است که بین ۸۰ هزار تا ۲۰۰ هزار شغل متغیر می‌باشد.

این رقم پایین تر از آستانه ۱۰۰ هزار کار شغلی ماهانه است، که برای جذب رشد جمعیت سنی آماده به کار لازم است. آمار ماه‌های مارس و آوریل نیز بیانگر کاهش این رقم و رسیدن به ۷۵ هزار شغل است.

با این وجود، اطلاعات ارائه شده مربوط به دوره پیش از آغاز اختلافات تجاری بین آمریکا و دو شریک اصلی اش، یعنی چین و مکزیک باز می‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار