پکن به شدت تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر افزودن چندین شرکت چینی به فهرست نهاد‌های ممنوعه به دلیل ادعای ارتباط با روسیه را محکوم کرد.

پکن به شدت تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر افزودن چندین شرکت چینی به فهرست نهاد‌های ممنوعه به دلیل ادعای ارتباط با روسیه را محکوم و این اقدام را تهدیدی برای قوانین تجارت بین‌المللی و ثبات اقتصادی جهانی دانست.

در بیانیه وزارت بازرگانی چین که امروز (یکشنبه) در نشریه گلوبال تایمز منتشر شده، آمده است: ما به شدت تصمیم اخیر ایالات متحده برای افزودن چندین شرکت چینی به فهرست نهاد‌های ممنوعه به دلیل ادعای ارتباط با روسیه را محکوم می‌کنیم.

این نهاد چینی اقدام آمریکا را به عنوان یک اقدام یکجانبه که قوانین تجارت جهانی را تضعیف، زنجیره‌های تامین جهانی را مختل و بر ثبات اقتصادی بین‌المللی تاثیر می‌گذارد، مورد انتقاد قرار داد.

چین در این بیانیه از آمریکا خواسته است فورا از این رفتار دست بردارد و تاکید کرد که اقدامات لازم برای دفاع از حقوق شرکت‌های چینی را انجام خواهد داد.

وزارت بازرگانی آمریکا هفته گذشته فهرستی از شرکت‌های چینی که به دلیل ارتباط با روسیه به فهرست نهاد‌های ممنوعه اضافه کرد، اما نامی از آنها نبرد. با این حال، در گذشته همواره این لیست‌ها شامل شرکت‌هایی از صنایع مختلف مانند فناوری، تولید نیمه‌هادی‌ها، و شرکت‌های مرتبط با نظامی بوده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار