یک تحلیلگر و از چهره‌های نزدیک به ولادیمیر پوتین در باره علل و پیامد‌های بازداشت بنیانگذار تلگرام توضیح داد.

الکساندر دوگین، تحلیلگر و از چهره‌های نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به بازداشت پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام واکنش نشان داد و در خصوص اینکه تکلیف تلگرام پس از بازداشت موسس آن چه می‌شود اظهارات ترسناکی مطرح کرد.

او گفت: حالا تکلیف تلگرام چه می‌شود؟ این به احتمال زیاد پایان آن است. مکرون و گشتاپوی لیبرال به عنوان بهای آزادی پاول دوروف خواستار تحویل کلید‌ها و کد‌ها به تلگرام (TG) خواهند شد. اگر دوروف موافقت کند که کد‌ها را تحویل دهد تلگرام در فدراسیون روسیه بسته می‌شود. اگر موافقت نکند مثل آسانژ زندانی می‌شود و بعد کلا پایان تلگرام است.

دوگین افزود: دوروف در پاریس دستگیر شد. این آخرین مدرکی است که نشان می‌دهد هیچ کس نمی‌تواند در طول یک جنگ جهانی کامل بی طرفی را رعایت کند. دو دنیای آشتی ناپذیر در برابر یکدیگر وجود دارد. بین ما و آنها فاصله است. یا با ما یا علیه ما. دوروف به باکو پرواز کرد تا با پوتین درباره بازگشتش مذاکره کند. اما او جدی بودن شرایط را دست کم گرفت. همین کافی بود که غرب فوراً او را سرزنش کند و حین بازگشت از جمهوری آذربایجان در فرانسه بازداشت شود.

 به گفته این کارشناس، با این حال، جبهه داخلی در خود غرب نیز باز است. بازداشت دوروف باعث می‌شود شبکه ایکس ایلان ماسک با ممنوعیت در روسیه مواجه شود و در موقعیت مشابه دوروف قرار بگیرد. جهانی گرا‌ها (گلوبالیست ها) به سمت یک سیاست آشکارا توتالیتر حرکت کرده اند، کسانی که با آنها نیستند مخالف آنها هستند و از آنجایی که شبکه‌ها و جریان‌های اطلاعاتی نقش کلیدی در جنگ‌های مدرن دارند، افرادی مانند دوروف، کسانی که چنین منبعی را در اختیار دارند اولین قربانیان شکاف آشتی‌ناپذیر می‌شوند.

پیش از این، شبکه TF۱ فرانسه خبر داده «پاول دوروف» بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس بازداشت شده است. سفارت روسیه در فرانسه، پس از بازداشت دوروف بلافاصله پیگیری‌های دیپلماتیک خود را برای روشن شدن وضعیت بازداشت او انجام داده است. وزارت خارجه روسیه گزارش داد که هیچ درخواستی از سوی نمایندگان دوروف به سفارت روسیه صورت نگرفت.

تاکر کارلسون، مجری معروف و خبرنگار سابق فاکس‌نیوز در ایکس نوشت: مالک تلگرام زمانی روسیه را ترک کرد که دولت تلاش کرد شرکت رسانه اجتماعی او (تلگرام) را کنترل کند. در نهایت، این پوتین نبود که او را به خاطر اجازه دادن به مردم برای اعمال آزادی بیان دستگیر کرد؛ این یک کشور غربی، متحد دولت بایدن و یکی از اعضای ناتو بود که او را بازداشت کرد.

اخیرا، رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین طی حکمی استخراج ارز‌های دیجیتال در این کشور را قانونی اعلام کرد که شامل استخراج ارز دیجیتال، استخر‌های استخراج و زیرساخت‌ها و رعایت حقوق و تعهدات شرکت‌کنندگان در بازار بود. گفته می‌شود این موضوع یکی از دلایل نزدیکی دوروف به دولت روسیه است.

ترجمه و تنظیم: اعظم پورکند

برچسب ها: تلگرام ، پاول دوروف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار