یک منبع دیپلماتیک در قطر اعلام کرد این کشور روز چهارشنبه پنج فروند جت جنگنده فرانسوی رافال دریافت کرد.

تحویل ۵ فروند جنگنده رافال به قطر از سوی فرانسهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع دیپلماتیک در قطر اعلام کرد این کشور روز چهارشنبه پنج فروند جت جنگنده فرانسوی رافال دریافت کرد.

این منبع دیپلماتیک گفت: «من تایید می کنم که این پنج فروند هواپیمای جنگنده رافال در ساعت چهار و چهل و پنج دقیقه بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) مستقیما از فرانسه به قطر رسیدند.» این جت های جنگنده در حالی به قطر تحویل داده می شوند که این کشور به مدت دو سال است از سوی عربستان سعودی و هم پیمانانش تحریم شده است.

به دنبال آن که عربستان سعودی و هم پیمانانش، یعنی امارات عربی متحده، مصر و بحرین، در سال 2017 قطر را تحریم کردند، مقامات قطری چندین قرارداد نظامی عمده امضا کردند. عربستان و هم پیمانانش با متهم کردن این کشور به حمایت از جنبش های تندرو، روابط خود را با دوحه قطع کردند. قطر این اتهامات را رد کرده است.

قطر که در سال 2015 سفارش خرید 36 فروند هواپیمای رافال را داده بود در سال میلادی گذشته 12 فروند دیگر از این نوع هواپیماها را سفارش داد. این کشور در نظر دارد 36 فروند دیگر از این نوع هواپیماها را سفارش دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار