کوزوو کارمند روس سازمان ملل را که پیش از این توسط پلیس این کشور بازداشت شده بود، عنصر نامطلوب توصیف کرد.

کوزوز دیپلمات روس سازمان ملل را عنصر نا مطلوب اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، «میخائیل کراسنوشچنکوف» یک تبعه روس که کارمند هیأت موقت سازمان ملل در «پریستینا» پایتخت کوزوو نیز است، عنصر نامطلوب شناخته شد.

«راموش هارادینای» نخست‌وزیر کوزوو, در صفحه فیس‌بوک خود در این باره نوشت از وزارت خارجه کشورش می‌خواهد که این تبعه روس را بر اساس قانون اساسی و قدرت قانونی به عنوان عنصر نامطلوب معرفی کند.

به دنبال این موضوع دستور داده شد که «میخائیل کراسنوشچنکوف» هر چه سریعتر این کشور را ترک کند.

شایان ذکر است هفتم خرداد ماه  پلیس کوزوو طی عملیاتی که با هدف مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته بود، به روستایی در حومه پریستینا حمله و عده‌ای را بازداشت کرد. «میخائیل کراسنوشچنکوف» تبعه روس و کارمند هیأت موقت سازمان ملل در پایتخت کوزوو نیز در میان بازداشت شدگان بوده است.

گفتنی است، کوزوو که اکثریت جمعیت آن را آلبانیایی تبار‌ها تشکیل می‌دهند در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد. این رویداد یک دهه پس از پایان درگیری‌های میان صربستان و کوزوو صورت گرفت. با وجود این، صربستان همچنان استقلال کوزوو را به رسمیت نمی‌شناسد و این کشور را بخشی از خاک خود قلمداد می‌کند. برخی مقامات کوزوو نیز مدعی شدند بلگراد با ارسال کمک‌های مالی برای صرب‌های کوزوو، سعی دارد اقداماتی را جهت الحاق این کشور به صربستان انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار