معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نبود مکان مناسب برای عرضه دائمی محصولات صنایع دستی و هم چنین عدم وجود زمینه بازاریابی برای تولید کنندگان و توسعه این صنایع خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست هماهنگی جانمایی بازارچه صنایع دستی در مرکز استان گفت: این بازارچه یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه اقتصادی استان برای تقویت و به نمایش گذاشتن صنایع دستی بوده و باید برای جانمایی آن اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: هرچند به همت مدیرکل امور بانوان استانداری، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان بازارچه موقت و کوچکی برای عرضه و فروش صنایع دستی در یاسوج برپا شد، اما برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها باید بازارچه دائمی احداث شود.

گوهرگانی هم چنین گفت: به دلیل نبود مکان مناسب برای عرضه دائمی محصولات صنایع دستی و بازاریابی برای تولید کنندگان و توسعه این صنایع در ابعاد مختلف، تصمیم بر این شد که دستگاه‌های اقتصادی بعد از جانمایی آن را در اختیار سرمایه گذار برای احداث و راه اندازی و عرضه محصولات قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بعد از برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون این موضوع مقرر شد این مکان به صورت متمرکز در مرکز استان راه اندازی شود،افزود: هم اکنون جانمایی پیشنهادی در حاشیه رودخانه بشار است.

گوهرگانی در ادامه صحبت هایش  این گونه گفت: با متمرکز کردن تولید کنندگان در یک نقطه نه تنها زمینه معرفی تولیدات استان به مردم سایر استان‌ها فراهم می‌شود بلکه می‌توان شرایط لازم برای برند‌سازی، تجاری سازی و توسعه کارآفرینی در بخش صنایع دستی و محصولات آن را به وجود آورد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف احداث و تمرکز واحد‌های تولیدی در یک نقطه برای رفاه حال مردم و شهروندان و دسترسی آسانی برای خرید محصولات و هم چنین شناسایی و حمایت از هنرمندان واقعی صنایع دستی استان است.

گوهرگانی از شهرداری، همیاری شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، صنایع دستی و میراث فرهنگی و امور بانوان استانداری خواست برای پیگیری این موضوع،مختصات محل و تهیه طرح توجیهی را با همکاری دستگاه‌های مربوطه آماده کنند.

انتهای پیام/پ

احداث مکان ثابت جهت تولید و عرضه دائمی صنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.