مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش در مدارس نیازمند اهتمام جدی است تا دانش آموزان با استقلال کامل وارد بازار کار شوند.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، زنگ کرامت کار روز یکشنبه برای نخستین بار در آئینی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در آموزشگاه استثنایی «نشاط و شبنم» در شهر یاسوج نواخته شد.

پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین اظهار داشت: بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی با نهادینه شدن فرهنگ کسب و کار اسلامی در جامعه، برطرف می‌شود.

وی افزود: این فرهنگ سازی و نهادینه سازی باید از مدارس آغاز شوند تا دانش آموزان در آینده در جامعه با فراغ بال و اعتماد به نفس کامل کار مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

نیک مرام بیان کرد: زنگ کرامت کار برای نخستین بار در مدارس این استان با هدف آشنایی دانش آموزان با مشاغل و فرهنگ کار نواخته شد.

وی عنوان کرد: شرط بقا و سرعت بخشیدن به اقتصاد و کارآفرینی این است که به توانمند سازی جامعه هدف (دانش آموزان) توجه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که دانش آموزان استثنایی توانمندی‌های زیادی دارند، تصریح کرد: اگر امکانات به نحو شایسته برای این قشر فراهم شود، آن‌ها می‌توانند توانمندی هایشان را نشان دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک حرفه آموزی به دانش آموزان استثنایی در دستور کار قرار گرفته تا آن‌ها بتوانند وارد بازار کار شوند و از این طریق درآمدی برای این قشر حاصل شود.

هادی زارع پور بیان کرد: دانش آموزان مراکز استثنایی کهگیلویه و بویراحمد توانمندی‌های ارزنده‌ای دارند که باید مورد استفاده بهینه قرار گیرند.

وی ابراز داشت: این مراسم نمادین کار مشترکی میان اداره کل آموزش و پرورش و اداره کار کهگیلویه بویراحمد در راستای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ کار و تلاش بوده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکهزار و ۵۸۰ دانش آموز در ۷۰ مرکز زیر مجموعه و ۳۲ مرکز مستقل استثنایی این استان تحصیل می‌کنند.

شهربانو بختیاری افزود: دانش آموز مذکور شامل گروه‌های ناشنوا، کم شنوا، نابینا، کم بینا و معلول جسمی حرکتی هستند..

تعداد دانش آموزان آموزشگاه استثنایی «نشاط و شبنم» حدود ۳۰ نفر است که به آن‌ها آموزش‌های مختلف فنی و حرفه ای، صنایع دستی و خیاطی داده می‌شود.

انتهای پیام/غ

ترویج فرهنگ کار در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.