عمان روز یکشنبه از تصمیم خود برای بازگشایی سفارت این کشور در بغداد خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشور سلطان نشین عمان روز یکشنبه از تصمیم خود برای بازگشایی سفارت خود در بغداد خبر داد. سفارت عمان در بغداد از سه دهه پیش و از زمان تهاجم نظامی عراق به کویت تعطیل شد.

خبرگزاری رسمی عمان روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به روابط برادرانه و تاریخی که دو کشور عمان و عراق را به هم پیوند می‌دهد، مسقط تصمیم گرفته است سفارت خود را در بغداد برای از سرگیری فعالیت دیپلماتیک بازگشایی کند.

خبرگزاری رسمی عمان افزود: تردیدی وجود ندارد که بازگشایی سفارت عمان در بغداد به توسعه روابط میان دو کشور در بخش‌های مختلف کمک خواهد کرد.

بغداد روز جمعه اعلام کرد محمد علی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق نامه‌ای از یوسف بن علوی، همتای عمانی خود دریافت کرده است. یوسف بن علوی در این نامه از قصد عمان برای بازگشایی سفارت و از سرگیری فعالیت هیئت دیپلماتیک این کشور در بغداد خبر داده بود.

وزارت امور خارجه عراق افزود: بغداد معتقد است تصمیم عمان برای بازگشایی سفارت خود در بغداد نشانه‌ای از تحول مثبت در حضور کشور‌های عربی در عراق است که این امر به تقویت همکاری مشترک کمک می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار