پنج سازمان حقوق بشری با صدور بیانیه‌ای خواستند در خصوص دادگاه‌هایی که سعودی‌ها برای قاتلان روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در پشت در‌های بسته برگزار می‌کنند گزارش‌های کاملی ارائه شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، پنج سازمان حقوق بشری با صدور بیانیه‌ای از واشنگتن، لندن و پاریس خواستند در خصوص دادگاه‌هایی که سعودی‌ها برای قاتلان خاشقجی در پشت در‌های بسته برگزار می‌کنند گزارش‌های کاملی ارائه کنند.

این سازمان‌های حقوق بشری از آمریکا، انگلیس و فرانسه خواستند تضمین کنند که این دادگاه‌ها پوششی برای برگزاری محاکمه‌های دروغین قاتلان خاشقجی نباشد.

این بیانیه می‌افزاید محاکمه سری قاتلان خاشقجی این امکان را به ریاض می‌دهد که بی آنکه تدابیر حقوقی در پیش بگیرد افرادی را محکوم کند.

این سازمان‌ها خاطرنشان کردند در دادگاه سری قاتلان خاشقجی این امکان وجود دارد که مسئولان سعودی در بالاترین سطوح قدرت تبرئه شوند.

این سازمان‌های حقوق بشری واشنگتن، لندن و پاریس را ترغیب کردند که به ریاض فشار بیاورند تا اجازه حضور در دادگاه‌ها را به ناظران مستقل بدهند.

برخی از سازمان‌هایی که این بیانیه را امضا کرده اند، عبارتند از: سازمان عفو بین الملل، سازمان دیده بان حقوق بشر، سازمان خبرنگاران بدون مرز، کمیته حمایت از روزنامه نگاران، سازمان نخست حقوق بشر و سازمان بن آمریکا.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
چه شود......دادگاهی که در آن قاتل - قاضی - متهم -.....همه یک نفر هستند و کاملاً برای دنیای بین الملل و حقوق بشر بین المللی محرز است که خروجی آن برای محمدبن سلمان و ملک سلمان چیست؟...............................
آخرین اخبار