منابع خبری گزارش دادند که مغرب و رژیم صهیونیستی قرارداد یک میلیارد دلاری برای صادرات ماهواره جاسوسی امضا کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که مغرب قصد دارد یک ماهواره جاسوسی از تل آویو خریداری کند.

بر اساس این گزارش، شرکت صنایع فضایی صهیونیستی IAI طی پنج سال آینده ماهواره جاسوسی «افق (اوفک) - ۱۳» را تحویل مغرب خواهد داد تا جایگزین ۲ ماهواره ایرباس و تالس کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که توافق برای انجام این معامله به پیش از آغاز عملیات هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) باز می‌گردد که اکنون قرارداد آن به امضا رسیده است.

رژیم صهیونیستی و مغرب سال ۲۰۲۱ یک پیمان دفاعی امضا کردند که اطلاعات و همکاری در صنایع نظامی و تدارکات را پوشش می‌دهد. همچنین شرکت صنایع هوایی رژیم صهیونیستی پیش از این سامانه پدافندی باراک ۸ به ارزش نیم میلیون دلار به مغرب فروخته بود.

روابط مغرب با رژیم صهیونیستی در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ و پس از یک توقف ۲۰ ساله از سر گرفته شد. علت قطع روابط در سال ۲۰۰۰، وقوع انتفاضه دوم فلسطین عنوان شده بود.

مغرب با آمریکا و رژیم صهیونیستی قرارداد سه جانبه امضا کرد که بر اساس آن، آمریکا صحرای غربی را به عنوان سرزمین مغرب به رسمیت می‌شناسد و مغرب نیز موافقت خود را با از سرگیری روابط با این رژیم اعلام کرد.

مردم مغرب نیز تاکنون بار‌ها با آمدن به خیابان و برگزاری تجمع و به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی، مخالفت خود را با عادی سازی روابط مغرب و رژیم صهیونیستی ابراز و خواهان پایان آن شده‌اند.

منبع: ایرنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار