فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه به تلاش‌های خود برای دستیابی به راه حلی که همه طرف‌های درگیر در این کشور را دور هم جمع کند ادامه می‌دهد.

موگرینی: به تلاش برای حل بحران لیبی ادامه می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری مشترک با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین دبیرکل اتحادیه عرب و دبیرکل اتحادیه آفریقا در تونس درباره لیبی گفت: «از تلاش‌های غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی برای پایان دادن به مشکلات مردم این کشور حمایت می‌کنیم.»

موگرینی گفت اتحادیه اروپا در زمینه اقتصادی و امنیتی از لیبی حمایت کرده است و به تلاش‌های خود برای دستیابی به راه حلی که همه طرف‌های درگیر در این کشور را دور هم جمع کند ادامه می‌دهد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گفت: «موسسات سازمان ملل متحد می‌توانند از روندی صلح آمیز که لیبیایی‌ها را به حل بحران در این کشور برساند حمایت کنند. از اینکه همکاری خوبی بین سازمان‌ها ما برای حمایت از روند سیاسی در لیبی وجود دارد خرسندم. امیدوارم سران لیبی این مسئولیت بزرگی که بر دوش آن‌ها قرار دارد درک کنند و راه حلی برای آینده لیبی که به نفع مردم این کشور و همچنین سراسر منطقه باشد ایجاد کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار