مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر نقش آفرینی همه کشورهای تاثیرگذار منطقه در روند صلح افغانستان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر نقش آفرینی همه کشورهای تاثیرگذار منطقه در روندصلح افغانستان تاکید کرد.

موگرینی امروز سه شنبه در نشست خبری مشترک با « محمداشرف غنی » رئیس جمهور افغانستان، با بیان اینکه افغانستان جنگ زیادی را تحمل کرده است گفت: همه بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای از جمله ایران روسیه، چین، آمریکا و کشورهای آسیای مرکزی در زمینه پیشبرد روند صلح افغانستان حائز اهمیت هستند.

وی افزود: ابتدا باید آتش بس درافغانستان برقرار شود تا زمینه مذاکرات مستقیم کابل با گروه طالبان فراهم شود.

موگرینی با تاکید براینکه افغان ها خود باید آینده شان را رقم بزنند، گفت: اتحادیه اروپا از روند صلح با مالکیت و مدیریت دولت افغانستان حمایت می کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به سفر دیروز خود به پاکستان تصریح کرد: اسلام آباد از آغاز مذاکرات صلح کابل با گروه طالبان حمایت می کند و این کشور نشان داده که صلح در افغانستان به نفع منطقه است.

موگرینی با اشاره به اهمیت صلح درافغانستان برای کشورهای منطقه و فرامنطقه، گفت: صلح و امنیت در افغانستان به معنای امنیت در کشورهای اروپایی است.

وی بر حفظ دستاوردهای هجده سال گذشته افغانستان در روند صلح تاکید کرد و افزود: حقوق زنان و کودکان درمذاکرات صلح باید تضمین شود و زنان باید دراین روند نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار