سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین از ممنوعیت ورود بازرسان دیوان بین‌المللی کیفری به این کشور خبر داد.

ممنوعیت ورود بازرسان دیوان بین المللی کیفری به فیلیپینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت فیلیپین اعلام کرد به هیچ یک از مقامات رسمی دیوان بین‌المللی کیفری اجازه نمی‌دهد قدم در خاک این کشور بگذارند.

پیشتر گفته شده بود مقامات رسمی دیوان بین‌المللی کیفری به منظور تحقیق درباره جنایات جنگی رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین در جنگ علیه قاچاق مواد مخدر، به این کشور سفر می‌کنند.

سالوادور پانلو، سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین، در یک نشست خبری گفت: آن‌ها نمی‌توانند اقدامی را که ما آن را نقض قانون اعلام کرده‌ایم، انجام دهند. قطعا به هیچ کسی اجازه دخالت در حاکمیت کشورمان را نخواهیم داد.

وی همچنین ضمن حمایت از اقدام وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص لغو روادید ورود بازرسان و وکلای دیوان بین المللی کیفری به آمریکا که قصد تحقیق درباره جنایات جنگی آمریکا در افغانستان را داشتند، گفت: در صورت لزوم مانیل نیز به این اقدام متوسل خواهد شد.

پانلو در حالی چنین اظهارنظری کرده است که روز گذشته مقامات فیلیپین اعلام کردند این کشور به طور رسمی از دیوان بین‌المللی کیفری خارج شده است.

دیوان بین‌المللی کیفری، پیشتر خروج فیلیپین از اساسنامه رم که به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز رسیدگی می‌کند را تایید کرد.

فیلیپین به قتل عام غیرقانونی هزاران نفر در جنگ علیه قاچاق مواد مخدر متهم شده است. آمار‌های رسمی نشان می‌دهد نزدیک به ۵ هزار نفر از سال ۲۰۱۶ تاکنون کشته شده اند. این در حالی است که برخی گروه‌های حقوق بشر شمار کشته‌ها را بیش از ۲۰ هزار تن اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار