نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد ۶۲ درصد فرانسوی‌ها از ایده رئیس‌جمهور این کشور درباره تشکیل ارتش اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

حمایت ۶۲ درصد فرانسوی‌ها از طرح مکرون برای تشکیل ارتش اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد فرانسوی‌ها از ایده امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور، درباره تشکیل ارتش اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه «اودوکسا»، ۶۲ درصد شرکت کنندگان از این ایده حمایت کردند. در حالی که ۶۰ درصد از آن‌ها گفتند شک دارند که چنین ارتشی در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده تشکیل شود.

۵۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز گفتند فرانسه باید بودجه نظامی خود را افزایش دهد.

همچنین ۳۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند روسیه را بزرگترین تهدید خارجی برای فرانسه می‌دانند. ۲۹ درصد سوریه، ۲۸ درصد کره شمالی، ۲۱ درصد چین، ۲۰ درصد آمریکا و ۱۶ درصد نیز عراق را بزرگترین تهدید خارجی برای فرانسه دانستند.

این نظرسنجی روز‌های سیزدهم و چهاردهم مارس سال جاری میلادی برگزار شد و هزار و هشت نفر در آن شرکت کردند.

مکرون نوامبر گذشته، ایده تشکیل ارتش اتحادیه اروپا را با هدف مقابله با تهدید‌های احتمالی آمریکا، چین و روسیه مطرح کرد. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، از این ایده مکرون حمایت کرده است. این در حالی است که فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید بروکسل با این طرح مخالف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار