معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت:کشاورزان جنوب استان برای حمل بار محصولات کشاورزی خود مستقیما با شرکت‌های حمل و نقل و باربری‌ها قرار داد حمل منعقد کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مجتبی محمودی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: با نزدیک شدن به اوج برداشت و حمل محصولات کشاورزی جنوب استان، کشاورزان در زمینه حمل محصولات خود از مراجعه به دلالان خودداری و مستقیما به شرکت‌های حمل و نقل مراجعه نمایند.

مجتبی محمودی با بیان اینکه طرح نظارت بر شرکت‌های حمل و نقل بار در جنوب استان به صورت ویژه در ۷ شهرستان در حال اجرا است، افزود: همکاری کشاورزان و توجه به هشدار‌های حمل و نقلی از بروز اختلال در شبکه حمل و نقل جلوگیری و زمینه سوء استفاده دلالان حمل ونقل را کاهش خواهد داد.

وی با بیان اینکه در این فصل از تمام ظرفیت این اداره کل برای سامان دهی حمل و نقل استفاده می‌کنیم؛ افزود: در راستای برخورد با متخلفان به ویژه شرکت‌های حمل ونقل، کمیسیون ماده ۱۲ فعال و با کوچکترین تخلفی که سبب ضایع شدن حقوق کشاورزان بعنوان صاحبان بار ورانندگان شود، برخورد جدی خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت، علاوه بر کنترل نرخ حمل، تامین ناوگان برای حمل حاصل دسترنج کشاورزان، دغدغه اصلی مجموعه این اداره کل می‌باشد که در حال حاضر روزانه حدود ۱۷۰۰ دستگاه کامیون برای حمل وارد منطقه می‌شوند که این عدد در اوج برداشت به بیش از ۲ هزار دستگاه می‌رسد.

محمودی از فعالیت ۱۰۷ شرکت حمل و نقل بار در جنوب استان خبر داد.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان رتبه نخست بار خروجی از مبدا را در سطح کشور دارد ادامه داد: برنامه ریزی برای جذب این تعداد کامیون که با دشواری‌های زیادی همراه است از ۶ ماه قبل آغاز شده تا بتوانیم حاصل دسترنج کشاورزان منطقه را به موقع به بازار مصرف در داخل و خارج کشور منتقل کنیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از کشاورزان خواست ضمن مطابقت کرایه اعلام شده از سوی شرکت‌ها با نرخ اعلامی انجمن شرکت‌ها با توجه به اینکه ملاک پرداخت هزینه‌های حمل مبالغ قید شده در بارنامه می‌باشد؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را با شماره تماس ۰۳۴۴۳۳۵۲۱۳۹ اطلاع دهند و شکایت‌های خود را به اداره کالا اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

انتقال دسترنج کشاورزان جنوب به نقاط مختلف کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار