اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی از ۹ مرداد در کرمان  آغاز می شود و ۱۲ کشور میهمان اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی است.

احمد علیرمضانی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان کرمان امروز در نشست خبری بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی گفت: این اجلاسیه ۹ تا ۱۱ مرداد با شعار محوری کرمان حسین آباد ایران برگزار می شود. 

وی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی برنامه ریزی شده است، افزود: در ۹ مرداد مراسم ابتدایی با حضور میهمانان  در گلزار شهدا انجام می شود و افتتاحیه همان روز در گلزار شهدا برگزار می شود. 

علیرمضانی با اشاره به ۴ برنامه محوری افتتاحیه، شاعران حسینی، سر زدن به روضه های خانگی و اختتامیه، بیان داشت: اجلاس شاعران حسینی و سر زدن به روضه های خانگی از جمله برنامه های روز چهارشنبه این اجلاسیه است. 

وی تصریح کرد: مراسم اختتامیه بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی، روز پنج شنبه برگزار می شود.

مدیر کل صدا و سیما مرکز کرمان از رسانه ها خواست فضای غالب در رسانه های خود را طی این مدت به اجلاسیه پیرغلامان حسینی اختصاص بدهند.

وی به ۲ تجلیل از پیرغلامان و هیئت های مذهبی اشاره کرد و گفت: از خانواده شهید عادل رضایی و مرحوم کامیابی از دست اندرکاران هیئت های مذهبی در این اجلاسیه تجلیل می شود.

۱۲ کشور میهمان اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی 

عرفان خداپرست، دبیر بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با اشاره به حضور ۱۲ کشور در بیست و یکمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، گفت:  میهمانانی از کلمبیا، عراق، یمن، لبنان، آلمان و کشورهای اروپایی از جمله میهمان این اجلاسیه هستند. 

وی به نقش استان ها در این اجلاسیه پرداخت و بیان داشت: ما در این اجلاسیه می خواهیم استان ها و ظرفیت استان دیده شود. 

خداپرست با اشاره به اینکه رسانه ها با پرداختن به ابعاد مختلف این اجلاسیه می توانند خوراک رسانه ای خود را تا چند سال فراهم کنند. 

وی با اشاره به نقش مردم و ظرفیت مردمی به روضه های خانگی و حضور در مساجد و خانواده شهدا با محوریت روضه های خانگی پرداخت.

فاطمه گنجی، مسئول بانوان بیست و یکمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی  و مشاور ستاد کانون های فرهنگی ، هنری مساجد کشور برگزاری مجمع الذاکرین بانوان در بیت الزهرا، ویژه برنامه شاعران آیینی  و حضور بانوان در روضه های خانگی در ۱۴ متزل خاص را از جمله برنامه های حوزه بانوان این اجلاسیه عنوان کرد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.