فرماندار رفسنجان گفت: آنچه در این شهرستان موجب افزایش آمار سرقت‌ها شده، آمار بالای بیکاری است و با توجه به وضعیت اقتصادی شهرستان و کاهش محصول، این پیش‌بینی شده بود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیار اسکندری‌نسب، فرماندار رفسنجان گفت: چندین سرقت مسلحانه امسال توسط اتباع بیگانه در رفسنجان داشتیم که ظرف مدت ۴۸ ساعت دستگیر شدند، و دیگر سرقت‌ها در زمینه طلا و جواهرات، سیم‌های مس و سیم‌های برق، مخابرات بوده است.

وی به بحث اشتغال رفسنجان اشاره و افزود: در سال ۹۶ بیش از ۲ هزار و ۷۲۷ شغل اعلام کردند که یکهزار و ۱۳۴ شغل بالاتر از سهمیه در جهاد کشاورزی، بهزیستی، دانشگاه‌ها ایجاد کردیم و امسال نیز ۲ هزار و ۵۰۲ شغل سهمیه جذب داشتیم که تاکنون ۲ هزار و ۴۶۸ مورد بر اساس سامانه رصد شغل ایجاد کردیم، ضمن اینکه بر اساس سرشماری آمار سال ۱۳۹۵ آمار بیکاری رفسنجان ۱۱ هزار نفر اعلام شده و سالانه تعدادی هم به این رقم اضافه می‌شود.

اسکندری‌نسب از طرح جمع آوری متکدیان در اواخر فرودین ماه سال آینده خبر داد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه کارخانه تولید اسید مس رفسنجان با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به نتیجه رسیده و سالانه یکهزار تن اسید تولید می‌شود.

اسکندری نسب یادآور شد: از سال ۵۳ تاکنون بیش از ۴ هزار خانوار در رفسنجان در منازلی زندگی می‌کردند که فاقد سند بودند و با پیگیری‌های صورت گرفته، سند این خانوار‌ها از ۲۰ روز گذشته در حال واگذاری به مردم است و این مشکل بعد از ۴۴ سال حل شد و مردم می‌توانند سند زمین منزل خود را دریافت کنند.

وی در خصوص فعالیت‌های ورزشی در رفسنجان گفت: برای احیای زمین چمن ورزشی تختی یک میلیارد تومان بودجه جذب شد، سالن ورزشی جمعیت هلال احمر رفسنجان ویژه بانوان هم مورد بهره برداری قرار گرفت، ۲۰ زمین چمن ورزشی هم در دست اقدام است و تعدادی به بهره برداری رسید.

اسکندری‌نسب گفت: برای اجرای پروژه هوشمند فاضلاب شهری رفسنجان اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان صرف می‌شود که امید است این پروژه اجرا شود و از دغدغه‌های مردم که آرسنیک آب آشامیدنی آن‌ها زیادتر از حد استاندارد است کاسته شود.

فرماندار رفسنجان افزود: در بحث جذب اعتبارات آبیاری تحت فشار هم رفسنجان اولین شهرستانی است که بیشترین بودجه را برای یک هزار و ۵۷۶ هکتار زمین پسته‌ای جذب کرده است.

وی تصریح کرد: از ۳۴ میلیارد تومان پرونده اشتغال روستایی نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان در شهرستان جذب کرده ایم.

انتهای پیام /ب

آمار بالای بیکاری، افزایش سرقت را رقم زد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار