الحدث در گزارشی به بررسی دومین شکست طرح نخست‌وزیر انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) در پارلمان این کشور پرداخت.

دومین شکست ترزا می آینده سیاسی او را زیر سوال برده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الحدث گزارش داد دومین شکست ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در پارلمان این کشور، آینده سیاسی او را زیر سوال برده است.

مصطفی زارو، خبرنگار شبکه تلویزیونی الحدث در لندن گفت: همانطور که پیش بینی می‌شد، توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تصویب نشد و این طرح با اختلاف صد و چهل و نه رای، ناکام ماند. این در حالی است که کمیسیون اروپا ضمانت‌های بیشتری به انگلیس داد و دولت این کشور، آن‌ها را از نظر قانونی الزام آور دانست.

ترزا می‌، نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد تمدید دوره خروج از اتحادیه اروپا، پیچیدگی‌های مربوط به این اقدام را حل نخواهد کرد. برخلاف، تفسیر دولت انگلیس درباره اصلاح توافقنامه، مشاور حقوقی دولت تاکید کرد ضمانت‌های جدید قانونی مانع از آن نمی‌شود که لندن در مسئله ایرلند شمالی مجبور باشد از قبل موافقت بروکسل را به دست آورد. نمایندگان مجلس انگلیس در دادن رای منفی به طرح ترزا می‌ برای برکسیت، بر اساس این مشاوره حقوقی عمل کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: هم طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و هم مخالفان این اقدام، در خارج پارلمان این کشور در اعتراض به طرح ترزا می‌ تجمع کرده بودند. مخالفت مجدد پارلمان انگلیس با طرح اصلاح شده ترزا می، زمینه تعویق احتمالی برکسیت را فراهم می‌کند. دومین شکست پی در پی ترزا می، سوالاتی را درباره آینده سیاسی او به عنوان نخست وزیر انگلیس، مطرح کرده است.

رابرت فاکس، تحلیلگر امور انگلیس در لندن به این شبکه گفت: ”شرایط برای نخست‌وزیر خوب به نظر نمی‌رسد. ترزا می‌ تدابیر مختلفی را آزموده است و به شدت تلاش کرد، اما موفق نشد. “

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد پارلمان درباره خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق با این اتحادیه، رای‌گیری خواهد کرد و اگر این اقدام رد شود، تعویق برکسیت برای مدت مشخص، مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار