یک مقام دولتی در آلمان با اعلام اینکه تحریم روسیه به نتیجه مطلوب نخواهد رسید، از مخالفت برلین با اعمال فشار اقتصادی به مسکو به علت «نقض» پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان‌برد خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «سوزانه باومن»، کمیسر خلع سلاح و کنترل تسلیحات دولت آلمان، روز سه‌شنبه اعلام کرد برلین با ایده تحریم اقتصادی روسیه به علت نقض پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان‌برد مخالف است.

او در اظهارنظر درباره احتمال تحریم اقتصادی روسیه در ارتباط با نقض پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان‌برد گفت: گمان نمی‌کنم تحریم‌های اقتصادی موجب تغییر رفتار مسکو در این مورد خاص شود.

این دیپلمات آلمانی در کنفرانس بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی در واشنگتن گفت: «هم‌اکنون ناتو در حال بررسی اقدامات متقابل و توافقاتی است که باید انجام گیرد. بنابراین یک روندی آغاز شده است و باید به سرانجام برسد. ما در حال گفتگو با متحدان خود در ناتو هستیم.»

باومن در همین حال تایید کرد دولت آلمان با آمریکا درباره اینکه روسیه پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان‌برد را نقض کرده است، هم‌عقیده است.

شایان ذکر است، پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان برد که روسیه و آمریکا دسامبر سال ۱۹۸۷ امضا کردند، ژوئن سال ۱۹۸۸ به اجرا درآمد. آمریکا بار‌ها روسیه را به نقض این پیمان متهم کرده است، اما مسکو به شدت این اتهامات را رد می‌کند و در مقابل به خودداری واشنگتن از پایبندی به این پیمان معترض است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، روسیه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار