وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد لندن به دنبال بررسی راه‌هایی برای کمک به کودکانی است که مادران آن‌ها پیشتر به گروه داعش پیوسته‌اند.

لندن در حال بررسی کمک به کودکان اتباع انگلیسی عضو داعش استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ ای بی سی نیوز، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد او به دنبال راه‌های برای کمک به کودکان شهروندان انگلیسی است که به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوستند.

وزیر خارجه انگلیس امروز یکشنبه در گفتگو با بی بی سی اعلام کرد او و پنی موردانت، وزیر توسعه بین الملل در حال بررسی این مسئله هستند که چگونه می‌توان این کودکان به انگلیس آورد بدون آنکه مقامات دولتی با فرستادن آن‌ها به سوریه در معرض خطر قرار بگیرند.

اظهارات این مقام انگلیسی پس از آن منتشر شد که کودک تازه متولد شده یکی از اتباع این کشور، که در سن ۱۵ سالگی برای پیوستن به داعش انگلیس را ترک کرد، در اردوگاه آوارگان جان خود را از دست داد.

انگلیس اخیرا ویزای این شهروند خود را باطل کرد. روزنامه ساندی تایمز امروز گزارش داد که اقدامات مشابهی درباره دو زن دیگر تبعه انگلیس که دارای فرزند بودند، و به گروه داعش پیوستند، صورت گرفته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت انگلیس تابعیت این دو تن از شهروندان این کشور را که به گروه داعش پیوستند و هم‌اکنون به همراه فرزاندنشان در اردوگاهی در سوریه هستند، سلب کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار