کمیته همکاری مشترک روسیه و سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا در خصوص خروج آوارگان از اردوگاه الرکبان در منطقه التنف مواضع متناقضی دارد.

مواضع متناقض آمریکا در خصوص اردوگاه الرکبان سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس کمیته همکاری مشترک روسیه و سوریه در خصوص بازگشت آوارگان در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا با موضع خود درباره بازگشت آوارگان سوری از اردوگاه الرکبان مخالفت می‌کند و شرایطی را برای بازگشت آوارگان مطرح کرده است.

در این بیانیه آمده است: یکی از نمایندگان ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا علیه داعش در سوریه اعلام کرد هیچ گونه مانعی برای جابجایی آزاد آوارگان اردوگاه الرکبان وجود ندارد. همزمان الکس هاوک، مقام سفارت آمریکا در عمان با بحث درباره مشکلات اردوگاه الرکبان شرایطی را برای اجازه به ساکنان این اردوگاه برای ترک آزادانه آنجا مشخص کرد.

در بیانیه مذکور همچنین موضوع «ریاکاری» آمریکا یادآور شد و اعلام شد که واشنگتن ادعا می‌کند متعهد به ارزش‌های بشردوستانه است، اما در عین حال هیچکاری برای اجرای آن‌ها انجام نمی‌دهد. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بر اساس اصول بشردوستانه، که نه تنها باید از طریق کلمات بلکه از طریق عمل مورد تائید قرار بگیرند، ما بار دیگر از جامعه جهانی می‌خواهیم تا چشمان خود را به شرایط موجود در اردوگاه الرکبان باز کنند.

مرکز آشتی روسیه در سوریه هفته گذشته اعلام کرد آمریکا درخواست مشترک اتاق عملیات روسیه و سوریه را برای عبور اتوبوس‌ها به منظور انتقال آوارگان از اردوگاه الرکبان در منطقه التنف رد کرد. سرگئی سولوماتین افزود: آمریکا در حالی به این اتوبوس‌ها اجازه عبور نداد که مقامات سوری همه مقدمات لازم را برای انتقال آوارگان از اردوگاه الرکبان فراهم کرده بودند.

شایان ذکر است، آوارگان سوری در اردوگاه الرکبان از شرایط دشوار انسانی رنج می‌برند، اما نیرو‌های آمریکایی مستقر در پایگاه التنف اجازه خروج آوارگان از این اردوگاه را نمی‌دهند. پیش از این نیز صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) درباره ادامه وضع وخیم اردوگاه «الرکبان» در جنوب شرق سوریه و مرگ و میر کودکان هشدار داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار