وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد با وجود حمایت‌های واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد سوری، نام گروهک حزب کارگران کردستان موسوم به ‌‌‌‌پ‌ک‌ک در لیست گروه‌های تروریستی باقی می‌ماند.

آمریکا نام پ‌ک‌ک را در لیست گروه‌های تروریستی نگه داشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه دیلی صباح، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد  با وجود حمایت‌های واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد سوری، نام گروهک حزب کارگران کردستان موسوم به ‌‌‌‌پ‌ک‌ک در لیست گروه‌های تروریستی باقی می‌ماند.

در این بیانیه آمده است، وزارت خارجه بعد از بررسی مجدد، نام حزب کارگران کردستان را در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی حفظ کرد. پ‌ک‌ک ابتدا در سال ۱۹۹۷ یک سازمان تروریستی خارجی شناخته شد.

وزارت خارجه آمریکا با اطمینان دادن به افکار عمومی داخلی و جامعه بین‌المللی درباره باقی‌ماندن پ‌ک‌ک در لیست گروه‌های تروریستی، توضیح داد: «علاوه بر تداوم وضعیت کنونی، پ‌ک‌ک همچنین از سال ۲۰۰۱ تحت دستور اجرایی ۱۳۲۲۴، از نظر جهانی نیز به‌عنوان (سازمان) تروریستی خاص شناخته می‌شود.»

علی‌رغم حمایت‌های تسلیحاتی و لوجستیکی مداوم آمریکا از یگان‌های مدافع خلق (YPG) در سوریه، این بیانیه، اما ادعا می‌کند که واشنگتن با ترکیه و دیگر متحدانش تلاش کرده تا تهدیدات تروریستی پ‌ک‌ک را خنثی کرده و قویا متعهد است تا در نبرد ترکیه با منابع مالی پ‌ک‌ک همکاری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار