یک مقام آمریکایی از باقی ماندن ۴۰۰ نظامی این کشور در سوریه خبر داده و افزود حداقل ۲۰۰ نظامی نیز به نیرو‌های اروپایی برای استقرار در منطقه امن سوریه می‌پیوندند که به عنوان سدی در برابر نفوذ ایران عمل خواهد کرد.

باقی ماندن ۴۰۰ نظامی آمریکایی در سوریهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد ۴۰۰ نظامی این کشور در سوریه باقی خواهند ماند.

این در حالی است که شب گذشته سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید از باقی ماندن تعداد اندکی از نیروهای آمریکایی در سوریه خبر داده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرده بود که این کشور می‌تواند تعداد کمی از نظامیان خود را در کنار نظامیان دیگر کشور‌ها در سوریه حفظ کند.

این مقام ارشد کاخ سفید گفت: ۴۰۰ نظامی آمریکایی در دو منطقه جداگانه از سوریه مستقر می‌شوند که نیمی از آن‌ها در پایگاه ایالات متحده در منطقه التنف واقع در مرز عراق و اردن خواهند بود.

وی با اشاره به بیانیه شب گذشته سخنگوی کاخ سفید، توضیح داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از سوی مشاوران خود مجاب شده که حداقل ۲۰۰ نظامی آمریکایی نیز به نیرو‌های وعده داده شده اروپا برای استقرار در منطقه امن واقع در شمال سوریه بپیوندند.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه باقی ماندن گروه کوچکی از نظامیان آمریکایی در سوریه می‌تواند اروپایی‌ها را قانع کند که برای منطقه امن در شمال سوریه نیر اعزام کنند، ادامه داد: «هنوز بر سر تعداد دقیق این نیرو‌ها به توافق نرسیده‌ایم. ما نمی‌خواهیم شاهد ظهور مجدد داعش باشیم.»

وی با اشاره به اینکه منطقه امن در شمال سوریه می‌ـواند به حفظ صلح و آرامش بین ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد کمک کند، هدف اصلی ایجاد چنین منطقه‌ای را اینگونه بیان کرد: «این منطقه امن به عنوان سدی در برابر نفوذ ایران عمل خواهد کرد.»

دیگر مقام آمریکایی به رویترز گفت که ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح ایالات متحده مسئول هماهنگی با اروپایی‌ها درباره تعداد نظامیان مورد نیاز برای استقرار در منطقه امن شمال سوریه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار