مشاور بشار اسد با اشاره به تصمیم ترکیه برای ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه، گفت: اردوغان رویای احیای مجدد امپراتوری عثمانی را در سر می‌پروراند.

مشاور اسد: اردوغان رویای احیای امپراتوری عثمانی را در سر داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «بثنیه شعبان»، مشاور بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در امور سیاسی و رسانه‌ای، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تصمیم ترکیه برای ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه، گفت: اردوغان رویای احیای مجدد امپراتوری عثمانی را در سر می‌پروراند.

بثنیه شعبان در این باره گفت: ترکیه جاه طلبی‌های تازه‌ای دارد؛ اینکه سرزمین دیگران را اشغال کند. فکر می‌کنم با اردوغانی مواجه هستیم که رویای احیا و دوباره به قدرت رساندن امپراتوری عثمانی را در سر می‌پروراند. فکر نمی‌کنم که او قادر باشد چنین کاری انجام دهد، زیرا مردم ما آنجا هستند تا از سرزمین، کشور و حق حاکمیت‌مان دفاع کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اواخر ماه ژانویه طی یک تماس تلفنی با دونالد ترانپ، همتای آمریکایی اش، اعلام کرد ترامپ پیشنهاد کرده است که یک منطقه حائل ۳۰ کیلومتری (۱۹ مایلی) در شمال سوریه ایجاد شود. اردوغان می‌گوید این منطقه باید توسط ارتش ترکیه کنترل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، بشار اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
اردوغان مثل روباه ریاکاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
امروز یک کشورعثمانی بوجودنمیادزمان شمشیروتوپ باروتی نیست وکشور ی واقعا قادره واردخاک یک کشورمثل سوریه شودکه اقتصادوصنعت وارتش قوی وفرامنطقه ای داشته باشدکشورترکیه متاسفانه دیگرعقب مانده ازقافله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
اردوغان جاسوس صهیونیست
آخرین اخبار