گوگل همچنان سوددهی خود را افزایش می‌دهد؛

گزارش مالی سه ماهه پایانی ۲۰۱۸ شرکت گوگل

شرکت گوگل روند رو به رشد خود را در سال ۲۰۱۸ نیز حفظ کرده و از نظر درآمد ۳۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد داشته است.

گزارش مالی سه ماهه پایانی ۲۰۱۸ شرکت گوگلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۲۰۱۸ برای گوگل، سال سختی بود، البته نه در حد فیسبوک، اما گوگل نسبت به سال‌های پیشین خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد. این شرکت در سال گذشته زمان زیادی را به دفاع از حجم داده‌ای که کاربران اجازه دسترسی به آن را دارند اختصاص داد و تئوری طرح مخفیانه یوتیوب و نفوذ به بعضی دیتا‌ها تنها نام برخی دیگر از این مشکلات هستند. البته این مشکلات، گوگل را از درآمدزایی بیشتر عقب نمی‌اندازد. این شرکت به تازگی گزارشی از وضعیت مالی خود در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ منتشر کرده است که نشان می‌دهد در دو بخش درآمد و سود، رشد داشته است.

گوگل با درآمد خالص ۸.۹ میلیارد دلاری، نسبت به زمان مشابه سال ۲۰۱۷ با رشد مواجه شده است. طبق معمول بخش اصلی درآمد گوگل با ۲.۴ میلیارد از تبلیغات کسب و کار این شرکت تامین شده، اما بخش‌های دیگر درآمدی گوگل نیز با رشد خوبی همراه بوده است. به جز بخش تبلیغات، دیگر بخش‌های گوگل در مجموع با درآمد ۶.۵ میلیارد در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸، ۳۱ درصد نسبت به سال پیش افزایش پیدا کرده است.

گزارش مالی سه ماهه پایانی ۲۰۱۸ شرکت گوگل

این بخش‌های درآمدی شامل نرم افزار گوگل پلی و دیگر خدمات پرداختی این شرکت، همچنین گروه سخت افزار گوگل که از تولیدات جدید آن می‌توان به تلفن هوشمند Pixel 3 و Pixel 3 XL و البته هوم هاب جدید این شرکت اشاره کرد که همگی با رشد در سوددهی همراه بودند. برای مقایسه رشد درآمد گوگل می‌توان به این مورد اشاره کرد که درآمد بخش‌های نام برده این شرکت در سه ماهه سال ۲۰۱۶ به ۳.۴ میلیارد دلار می‌رسید و حالا پس از گذشت دو سال این درآمد حدود دو برابر افزایش داشته است.

محصولات خانه هوشمند گوگل در تعطیلات سال نو میلادی فروش عالی را تجربه کردند که قابل پیش‌بینی بود، Sundar Pichai مدیرعامل این شرکت اعلام کرد، میلیون‌ها دستگاه از محصولات خانگی گوگل در فصل تعطیلات به فروش رفت که Home Hub یکی از هفت دستگاه فعال در سه ماهه پایانی ۲۰۱۸ بود.

گزارش مالی سه ماهه پایانی ۲۰۱۸ شرکت گوگل

البته لازم به ذکر است که شرکت Alphabet (مالک شرکت گوگل) در زیر شاخه خدمات خود به جز گوگل، دچار کاهش درآمد شده و از زمان تفکیک کردن بخش‌های مختلف خود، پول زیادی را از دست داده، این رویه در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ نیز تکرار شد. این شرکت در بخش‌های دیگر خود که ارتباطی با گوگل ندارد ۱.۳ میلیارد دلار ضرر داشته که نسبت به ضرر ۷۴۸ میلیونی سال گذشته، رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید: عذرخواهی اپل در مورد مشکل امنیتی به وجود آمده در نرم افزار فیس تایم


انتهای پیام/

آمار مالی شرکت گوگل در پایان سال ۲۰۱۸ 

برچسب ها: فناوری ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار