رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس مشترک خبری با همتای مصری خود ادعا کرد عادی‌سازی روابط با دمشق بدون تحقق پیشرفتی در زمینه حل مسائل سوریه، قابل قبول نیست.

مکرون: عادی‌سازی روابط با دمشق قابل قبول نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر گفت در مذاکرات مشترک شماری از مسائل منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

مکرون آشتی ملی را تنها راه حل کاهش اختلافات در لیبی دانست و بر عادی سازی روابط با دمشق در سایه حل مسائل سوریه تاکید کرد. وی مدعی شد نظام بشار اسد—رئیس جمهور سوریه-- هیچ گونه آمادگی برای گفتگوی سیاسی نشان نداده و عادی‌سازی روابط با دمشق، تصمیمی غیرمسئولانه است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین بر موضوع حمایت از حقوق بشر در مصر تاکید کرد و گفت: به السیسی اعلام کردم نمی‌توان ثبات و امنیت را از حقوق بشر در مصر جدا کرد. ثبات و صلح بادوام با احترام به کرامت انسانی و حاکمیت قانون همراه است و جستجو برای ثبات نمی‌تواند جدا از موضوع حقوق بشر باشد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر نیز در این دیدار بر همکاری‌های بین المللی برای مقابله با تروریسم تاکید کرد و گفت: «مصر به تنهایی در حال مبارزه با تروریسم است و ما کشورمان را با امانتداری، شرافت و عزت به پیش می‌بریم تا جامعه‌ای شایسته داشته باشیم.» السیسی همچنین گفت باید به مسأله حقوق بشر در چارچوب تنش‌های منطقه‌ای و جنگ علیه تروریسم نگاه کرد.

وی در مورد سطح حمایت مردمی از دولتش گفت: اگر اکثریت مردم مصر با حضور من مخالف باشند، من در سمتم باقی نخواهم ماند. من تنها به خواست مصری‌ها اینجا هستم.

امانوئل مکرون، در سفری سه روزه شب گذشته برای دیدار با همتای مصری خود وارد قاهره شد. در این سفر قرار است نمایندگان دو کشور تفاهم نامه‌ها و قرارداد‌هایی در زمینه‌های مختلف تنظیم و امضا کنند.

السیسی در اکتبر سال ۲۰۱۷ به پاریس سفر کرد و طی دیدار با مکرون خواستار همکاری‌های دوجانبه در زمینه مقابله با تروریسم و پیشبرد روند صلح خاورمیانه شد. این نخستین سفر رسمی مکرون به مصر پس از ورود به الیزه در سال ۲۰۱۷ است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، فرانسه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
این حقوق بشر میدونه بره برا مردم خودش بکاربگیره
آخرین اخبار