برخی رسانه‌ها اعلام کردند تظاهرات حامیان امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس انجام شده و مدعی شدند هزاران نفر در این تظاهرات شرکت کرده بودند.

تظاهرات طراحی شده حامیان مکرون در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی رسانه‌ها اعلام کردند تظاهرات حامیان مکرون در پاریس انجام شده و مدعی شدند هزاران نفر در این تظاهرات شرکت کرده بودند.

این تظاهرات به پیشنهاد نمایندگان حزب «جمهوری به پیش» (حزب مکرون) در پارلمان انجام شده است تا جلوی رفراندوم، تعطیلی مجلس و در نهایت برکناری مکرون گرفته شود.

این در حالی است که پیش از این علی‌رغم خشونت پلیس فرانسه با تظاهرکنندگان در یازدهمین شنبه سیاه، کریستف کاستانه، وزیر کشور فرانسه با تقدیر از رفتار پلیس ضدشورش، معترضان به سیاست‌های دولت را اراذل و اوباش نامیده بود.

مردم معترض به سیاست‌های دولت امانوئل مکرون موسوم به «جلیقه‌زردها» آنطور که در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند در هفتاد و چهارمین روز از اعتراضات پیاپی در تمامی شهر‌های بزرگ و کوچک فرانسه از جمله پاریس، بوردو، تولوز، نانت، استراسبورگ، لیل، و مارسی همچنان خواستار استعفای مکرون و دولتش هستند.

در جریان حدودا دو ماه و نیم اعتراض به سیاست‌های دولت فرانسه تاکنون ۱۰ نفر کشته و ۸ هزار نفر زخمی یا بازداشت شده‌اند. حدود ۲۰ نفر هم بر اثر اصابت گلوله تفنگ فلش بال به چشمشان نابینا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار