پاتریک رایدر، سخنگوی ستاد ارتش آمریکا اعلام کرد ژنرال یاشار گولر و جوزف دانفورد روسای ستاد مشترک ارتش‌های ترکیه و آمریکا در خصوص مسائل مربوط به سوریه تلفنی گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی روسای ستاد ارتش ترکیه و آمریکا درباره سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، روسای ستاد مشترک ارتش‌های ترکیه و آمریکا تلفنی گفتگو کردند.

پاتریک رایدر، سخنگوی ستاد ارتش آمریکا روز جمعه اعلام کرد ژنرال یاشار گولر Yasar Guler و جوزف دانفورد Dunford در خصوص مسائل مربوط به سوریه تلفنی گفتگو کردند.

دو طرف در خصوص مسائل مختلف از جمله اهمیت همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و غلبه همیشگی بر داعش صحبت کردند.

پاتریک رایدر با بیان این که واشنگتن و آنکارا از چندین سال پیش تا کنون، از روابط نظامی در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بهره می‌برند گفت ژنرال دانفورد بر تعهد آمریکا در زمینه امنیت ترکیه تاکید می‌کند.

این در حالی است که حلوسی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز در دیدار با جیمز جفری، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه، بر لزوم اجرای کامل نقشه راه منبج و همکاری دو کشور جهت عقب‌نشینی یگان‌های مدافع خلق YPG (ی‌پ‌گ) از این شهر تاکید کرد.

آکار طی دیدار با جفری در آنکارا، با بیان اینکه نقشه‌راه منبج و عقب‌نشینی YPG از این شهر با تکمیل شود، مجددا از حمایت تسلیحاتی و نظامی واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد سوری ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار