­اندونزی ضمن انتقاد از شهرک سازی رژیم صهیونیستی و هرگونه راهکار یکجانبه آمریکا برای موضوع فلسطین، از سازمان ملل خواست جایگاه کشور عضو را به فلسطین اعطا کند.

اندونزی خواهان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­اندونزی روز سه شنبه ضمن انتقاد از شهرک سازی رژیم صهیونیستی و هرگونه راهکار یکجانبه آمریکا برای موضوع فلسطین، از سازمان ملل خواست جایگاه کشور عضو را به فلسطین اعطا کند.

رنتو مرسودی (Retno Marsudi)، وزیر امور خارجه اندونزوی در جریان سخنان خود در جلسه ماهانه شورای امنیت درباره خاورمیانه، گفت: «حضور من در این جلسه بی دلیل نیست. هدف من نشان دادن حمایت مداوم اندونزی از آرمان فلسطین است.»

اندونزی از روز یک ژانویه به مدت دو سال به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل انتخاب شده است.

به گفته وزیر امور خارجه اندونزی عضویت دائم و کامل در سازمان ملل، حق طبیعی و حیاتی فلسطین است.

کسب عضویت دائم که فسطین به دنبال آن است باید از طریق شورای امینت در قالب یک توصیه به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شود. فلسطین در حال حاضر عضو ناظر سازمان ملل است.

وزیر امور خارجه اندونزی با محکوم کردن اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی و تداوم ساخت شهرک‌های غیر قانونی از سوی این رژیم تأکید کرد اعتبار شورای امنیت به نگاه این شورا به مساله فلسطین گره خورده است.

از سوی دیگر ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد ادامه شهرک سازی، اعتبار شورای امنیت را زیر سئوال برده است. وی از کشور‌هایی که هنوز فلسطین را به رسمیت نشناخته اند خواست که ضمن به رسمیت شناختن این کشور، از تقاضای آن برای عضویت دائم در سازمان ملل حمایت کنند.

خانم رنتو مرسودی در ادامه سخنان خود با انتقاد از آمریکا، گفت: «هرگونه فرآیند صلح باید بر اساس یک سازوکار چند جانبه و پارامتر‌های بین المللی تعریف شود وگرنه فاقد مشروعیت خواهد بود و به شکست خواهد انجامید.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار