رئیس پلیس فتای مازندران از شناسایی و دستگیری دو متهم به کلاهبرداری اینترنتی با استفاده از کانال تلگرامی صیغه یاب در مازندران خبر داد.

سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتای مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا اعلام کرد، با عضویت در کانال تلگرامی صیغه یابی و پرداخت ۵۰ هزار ریال برای خرید نرم افزار از طریق درگاه جعلی بانکی که در کانال بوده از وی ۴۳۰ میلیون ریال کلاهبرداری شده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مالباخته و اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق شدند، متهم به کلاهبرداری اینترنتی اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های جنوب کشور را شناسایی کنند و با هماهنگی قضائی این فرد را در آن شهرستان دستگیر کنند.

سرهنگ محمدنژاد گفت: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی با آی دی مشخص آشنا شدم و به من پیشنهاد پولشویی از حساب اشخاصی که هک کرده را داده و من نیز با استفاده از اطلاعات حساب بانکی که برایم ارسال می‌کرد اقدام به انتقال وجوه می‌کردم.

رئیس پلیس فتای مازندران افزود: کارآگاهان پلیس فتا در ادامه تحقیقات با شناسایی همدست متهم این فرد را دستگیر کردند و در بازرسی از منزل وی تعدادی سیم کارت، گوشی تلفن همراه و سیستم رایانه‌ای کشف شد.

سرهنگ محمدنژاد گفت: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت؛ از اواخر تابستان سال جاری با طراحی نرم افزار‌های صیغه یاب، ماهواره جیبی و ایجاد درگاه جعلی بانکی بر روی آن‌ها و انتشار آن در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی اقدام به اخذ اطلاعات حساب بانکی اشخاص و سپس کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب آنان می‌کردم.

وی با اشاره به شناسایی و کشف اطلاعات حساب بانکی بیش از هزار و ۷۶۹ شهروند از سیستم‌های رایانه‌ای که این افراد از آنان کلاهبرداری یا قصد کلاهبرداری داشته اند به شهروندان هشدار داد: از عضویت در کانال‌های تلگرامی صیغه یاب، ماهواره جیبی جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند.

انتهای پیام/ م

هشدار پلیس فتای مازندران به کلاهبرداری تلگرامی

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار