رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری افرادی که با تبلیغ برنامه‌های غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری مردم می‌کردند خبر داد.

دستگیری کلاهبردار فضای مجازی در مازندرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتای استان مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ ۱۳ میلیون ریال وجه از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی موضوع در دستور کار، کارشناسان این پلیس، قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده ماموران، متهمه را که با استفاده از نرم افزار‌های موبایلی از افراد مختلفی نیز کلاهبرداری کرده بود شناسایی کردند.

سرهنگ محمدنژاد گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی، متهمه که اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های استان تهران بوده است، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا مازندران با اشاره به کشف تعدادی کارت بانکی و سیم کارت تلفن همراه از منزل متهم، افزود: متهمه با همدستی یکی از دوستان خود، با انتشار اپلیکیشن‌هایی با موضوعات غیراخلاقی و غیرمجاز نظیر ماهواره جیبی در کانال‌های تلگرامی اقدام به کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی می‌کرد.

وی از کشف و شناسایی ۱۳۰ شماره کارت بانکی به نام افراد مختلف در بررسی از سیستم‌های رانه‌ای متهم خبر داد و گفت: همدست متهم نیز در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا مازندران با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران است، افزود: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزار‌ها کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.
انتهای پیام/آ

دام اپلیکیشن‌های وسوسه کننده برای کاربران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار