وزیر کشور ایتالیا با تاکید بر لزوم پایان دادن به سلطه فرانسه و آلمان بر اتحادیه اروپا، وقوع بهار اروپایی را خواستار شد.

وزیر ایتالیایی وقوع بهار اروپایی را خواستار شد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا، در کنفرانس خبری مشترک با همتای لهستانی‌اش، پایان دادن به سلطه فرانسه و آلمان بر اتحادیه اروپا از طریق ایجاد ائتلاف جدید میان ایتالیا، لهستان و مجارستان و همچنین وقوع بهار اروپایی را خواستار شد.

او گفت: اتحادیه اروپا در سلطه فرانسه و آلمان است، اما خواستار ایجاد توازن هستیم و ایتالیا و لهستان بخشی از بهار اروپایی را برای اروپا ساخته و رنسانسی جدید را برای احیای ارزش‌های واقعی این قاره می‌آفرینند.

در واقع سالوینی تشکیل محوری در اروپا را برای به چالش کشیدن پاریس و برلین خواستار شده است.

پائولو رافون، تحلیلگر سیاسی، درباره این اظهارنظر وزیر کشور ایتالیا گفت: در سراسر اروپا از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب این خواسته کاملا مشهود است. مردم اروپا از شیوه متداول و قدیمی که سیاست، مسائل آن‌ها را مدیریت می‌کند، واقعا خسته شده‌اند. آن‌ها دیگر به شیوه قدیمی مدیریت مسائل اروپایی‌ها و حتی مسائل بین‌المللی اعتماد ندارند و به همین علت خواستار ایجاد تغییرات اساسی هستند و بر اساس پس زمینه‌های فرهنگی کشور‌های مختلف به شیوه‌های مختلف این درخواست مطرح می‌شود. این روز‌ها شاهد هستیم کشور‌های اروپایی تلاش می‌کنند به هر شکلی با سلطه فرانسه و آلمان بر اتحادیه اروپا مخالفت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار