روسیه اعلام کرد به رغم تحریم‌های غرب به ویژه آمریکا، پروژه ساخت هواپیمای میان پرواز ام‌سی-۲۱ را به اتمام خواهد رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد به رغم همه تحریم‌هایی که غرب به ویژه آمریکا بر ضد این کشور اعمال کرده است، پروژه ساخت هواپیمای میان پرواز ام‌سی-۲۱ را که برای نیروی هوایی این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است به اتمام خواهد رساند.

روسیه با اعلام این مطلب اخبار و گزارش‌های برخی رسانه‌ها را مبنی بر این که پروژه ساخت هواپیمای ام‌سی-۲۱ به علت تحریم شدن یکی از شرکت‌های دخیل در این پروژه ناتمام خواهد ماند، بی اساس دانست.

یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه در گفتگو با خبرگزاری‌های این کشور اعلام کرد: هیچ مانعی در مسیر اجرای پروژه ام‌سی-۲۱ وجود ندارد. تحریم‌ها مانع از آن نخواهد شد که صنعت هوانوردی روسیه پروژه ساخت این هواپیما را تکمیل کند.

روزنامه روسی کمرسانت اخیرا به نقل از منابع بلندپایه در صنعت هوانوردی و دولت روسیه اعلام کرده بود تحریم‌های آمریکا ممکن است اجرای پروژه ساخت هواپیمای میان‌پرواز ام‌سی-۲۱ را مختل کند.

تحریم‌هایی که آمریکا از سپتامبر گذشته بر ضد دو شرکت روسی دخیل در پروژه یادشده (از جمله شرکت آئروکامپوزیت) به اجرا گذاشت احتمالا موجب توقف تحویل برخی قطعات آمریکایی و ژاپنی مورد نیاز در بال‌های این هواپیما شده است. اما دولت روسیه روز پنجشنبه این اخبار و گزارش‌ها را بی اساس دانست و درباره تکمیل این پروژه ابراز اطمینان کرد.

مناسبات روسیه و کشور‌های غربی به ویژه آمریکا در پی متشنج شدن اوضاع در اوکراین از سال دو هزار و چهارده رو به وخامت گذاشت و با اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه از اوکراین به خاک خود به اندازه‌ای تشدید شد که از پایان جنگ سرد بی‌سابقه بود. با شکل‌گیری بحران اوکراین که به وقوع مناقشه مسلحانه در این کشور منجر شد، آمریکا و اتحادیه اروپا در اعتراض به سیاست‌های روسیه و با ادعای دخالت‌های این کشور در اوکراین، تحریم‌های تجاری و اقتصادی بر ضد روسیه وضع کردند و دولت روسیه نیز ضمن رد اتهام دخالت در امور داخلی اوکراین، در اقدامی تلافی جویانه تحریم‌هایی را بر ضد این کشور‌ها وضع کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تحریم ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار