سجاد همتی کارگردان نمایش «مهمانسرای دو دنیا» گفت: در گروه‌های دانشجویی مشکلات طبیعی است و دلیل آن تجربه کم و مشغله‌های موجود است.

مشکلات در کار‌های دانشجویی طبیعی استسجاد همتی کارگردان نمایش «مهمانسرای دو دنیا» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتخاب نمایشنامه این اثر نمایشی گفت: با توجه به کار قبلی‌مان که «آقای اشمیت کیه؟» نوشته سباستین تیری بود و در تیرماه اجرا رفت و به دلیل وجود سبک کاری که داشتیم، می‌خواستیم ایده‌مان را در یک نمایش اجرا کنیم. از این رو دنبال یک متن بودیم که در آن بگوییم، هر فردی در جریان اصل و هویت کاراکتر روبرویش نیست و با تصویری که خودش از آن فرد می‌بیند، روبرو است. احساس کردیم این متن با توجه به ایده داستانی که دارد، می‌تواند انتخاب ما باشد.

وی در خصوص نحوه انتخاب بازیگران برای این نمایش اظهار کرد: ما گروهی داریم که از اول باهم کار می‌کردیم و بنا به داستان و شخصیت‌های داستان، به انتخاب بازیگر پرداختیم. چند بازیگر نیز به کار اضافه کردیم که اغلب از دانشجویان دانشگاه خودمان (دانشگاه هنر) هستند و در کل تیم دانشجویی است.

همتی با بیان اینکه این نمایش یک اجرای دانشجویی با دید تجربه کردن است، در خصوص مشکل کار‌های دانشجویی گفت: در گروه‌های دانشجویی مشکلات طبیعی است که دلیل آن تجربه نکردن زیاد و مشغله‌های موجود است.

کارگردان «مهمانسرای دو دنیا» در خصوص تمرینات گروه بیان کرد: از مهرماه تمرین کردیم و از دو ماه قبل از مهر یعنی بعد از تمام شدن کار قبلی، کار روی متن را شخصاً با دستیارم شروع و جلساتی در این خصوص برگزار کردیم.

وی در خصوص انتخاب تماشاخانه ایران تماشا برای اجرا تصریح کرد: انتخاب تماشاخانه ایران تماشا به خاطر صحنه‌ای که داشت، بود و تماشاخانه خصوصی دارای صحنه بنا به گفته خودشان و اطلاعاتی که من دارم، در تهران نداریم.

همتی افزود: بنا به میزانسن‌هایی که در نظر داشتیم یک سالن دارای صحنه نیاز بود و باتوجه به همکاری که آقای اسدی (مسئول سالن) با ما انجام دادند، انتخاب ما ایران تماشا بود.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان این نمایش آمده است: به قول آرتور شوپنهاور بعد از مرگ شما همان چیزی خواهید بود که پیش از تولد خود بوده اید.

این نمایش با بازی امیرحسین نعیمی، محمد براتعلی، محمد خوشبخت، نگار عزیزی، خرم بانو عسکری و یاسمین رفیعی تا ۱۵ دی در تماشاخانه ایران تماشا به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار