جلسه اخیر نمایندگان مجلس اوکراین به صحنه درگیری لفظی و زد و خورد میان طرفداران ارتباط با روسیه و مخالفان آن تبدیل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه تنش بین مسکو و کی‌یف، جلسه روز پنج‌شنبه نمایندگان مجلس اوکراین به صحنه درگیری لفظی و زد و خورد تبدیل شد.

بنا به گزارش پایگاه «رادیو اروپای آزاد»، درگیری فیزیکی شدید بین نمایندگان پس از آن آغاز شد که چند تن از نمایندگان «فراکسیون مخالف»، اطلاعیه‌ای را که در جایگاه هیئت رئیسه نصب شده بود، پاره کردند. بر روی این اطلاعیه نوشته شده بود «ویکتور مِدوِدچوک»، عامل پوتین، باید محاکمه شود».

ویکتور مِدوِدچوک از مخالفان دولت اوکراین و رئیس سازمان «انتخاب اوکراین» است که گفته می‌شود خواستار روابط نزدیک با روسیه و مخالف پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپاست.

تنش بین مسکو و کی‌یف پس از آن آغاز شد که یکشنبه دو هفته پیش، در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان آنها را نیز بازداشت کرد. رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند در این حادثه تبادل آتش بین نیروهای دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار