نیروی دریایی انگلیس یک فروند کشتی جاسوسی پیشرفته را برای حمایت از اوکراین در درگیری احتمالی با روسیه، به دریای سیاه اعزام کرد.

کشتی جاسوسی پیشرفته انگلیس برای حمایت از اوکراین به دریای سیاه اعزام شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «سان»، همزمان با افزایش تنش‌های میان مسکو و کی‌یف در روزهای اخیر، نیروی دریایی پادشاهی انگلیس یک فروند کشتی جاسوسی پیشرفته را برای حمایت از اوکراین در درگیری احتمالی با روسیه، به دریای سیاه اعزام کرد.

بر اساس این گزارش، پیش تر تصاویر منتشرشده حاکی از آن بود که ناو «اچ‌ام‌اس اکو» با عبور از تنگه «بسفر» در ترکیه در راه بندر «اودسا» در دریای سیاه است. تصاویر جدید نشان می دهد این کشتی در آستانه برگزاری رزمایش های نظامی، در یک پایگاه دریایی اوکراین در بندر اودسا پهلو گرفته است. گفته می شود این کشتی دارای سامانه‌های رصد اجسام در زیر سطح آب، رادار و تجهیزات مورد نیاز برای شنود است.

تنش‌ها میان روسیه و اوکراین از بیست و پنجم نوامبر سال جاری میلادی، زمانی که سه فروند کشتی اوکراینی به طور غیرقانونی وارد آب های سرزمینی روسیه شدند، شدت یافته است. سرنشینان این کشتی ها به هشدارهای نیروی دریایی روسیه توجهی نکردند و قصد داشتند از طریق تنگه «کرچ» از دریای سیاه وارد دریای آزوف شوند. این رویارویی در نهایت به توقیف کشتی های اوکراینی و بازداشت ملوانان آنها منجر شد.

در پی افزایش تنش های میان مسکو و کی‌یف، گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس، اعلام کرد نیروهای بیشتری را به اوکراین خواهد فرستاد. او همچنین از اعزام ناو اچ‌ام‌اس اکو به دریای سیاه خبر داده بود. پس از انتشار گزارش ها درباره عزیمت این کشتی به دریای سیاه، ویلیامسون ضمن تأیید این خبر مدعی شد هدف از این اقدام، نمایش حمایت انگلیس از تردد آزاد دریایی در این منطقه است.

ویلیامسون همچنین در گفتگو با سان ضمن تأیید خبر اعزام این کشتی به دریای سیاه، جاسوسی بودن آن را رد کرد و افزود طبق پیمان مونترو، این کشتی می تواند تا 21 روز در دریای سیاه باقی بماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار