بهای فروش نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای فروش در ماه‌های آتی در تنها ۱ روز بیش از ۷ درصد کاهش و بهای نفت برنت برای عرضه در بازار‌های اروپا نیز حدود ۵ درصد کاهش یافت.

کاهش بی سابقه قیمت نفت در بازار‌های آمریکا و اروپابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای جهانی نفت روز جمعه به پایین‌ترین سطح از سال گذشته رسید.

بهای فروش نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای فروش در ماه‌های آتی در تنها ۱ روز بیش از ۷ درصد کاهش یافت. بهای نفت برنت برای عرضه در بازار‌های اروپا نیز حدود ۵ درصد کاهش یافت.

به گفته تحلیلگران بازار، عرضه فراوان نفت در مقایسه با میزان پایین تقاضا برای این کالا اصلی‌ترین علت کاهش قیمت آن در روز جمعه بود.

از سوی دیگر؛ پیش بینی‌ها مبنی بر تضعیف رشد اقتصاد جهانی، سرمایه گذاران را به این نتیجه رساند که رشد اقتصادی چنان نخواهد بود که مازاد عرضه را به خود جذب کند.

روز جمعه تا اواسط ظهر به وقت اروپا، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت و برنت به ترتیب به کمتر از ۵۱ و ۶۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد.

به باور برخی تحلیلگران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم در کاهش بهای نفت تاثیرگذار بود.

هرچند بسیاری از تحلیلگران بازار باور دارند کاهش قیمت نفت نتیجه افزایش عرضه این محصول از سوی روسیه و عربستان سعودی است، اما باید به این واقعیت اشاره کرد که رئیس جمهور آمریکا نیز فشار فراوانی در جهت کاهش قیمت نفت بر تولیدکنندگان این محصول وارد کرده است.

یک روز پس از انتشار اخباری مبنی بر دستیابی اتحادیه اروپا و انگلیس به توافقی در مورد پیش نویس خروج انگلیس از این اتحادیه (برگزیت)، بهای پوند در برابر دلار افزایش یافت.

انتهای پیام/

کاهش بی سابقه بهای نفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار