کاهش غیرمنتظره‌ی سطح ذخایر نفت خام آمریکا باعث صعود قیمت طلای سیاه شد.

صعود قیمت نفت/ طلا ارزان شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت که روز گذشته کاهش 6 درصدی را تجربه کرده بود، امروز (چهارشنبه) به دنبال انتشار گزارش غیرمنتظره ی کاهش ذخایر نفت خام آمریکا اندکی افزایش یافت. آژانس بین المللی انرژی هم هشدار داده است که به دلیل مشکلات سیاسی و اقتصادی، بلاتکلیفی بی سابقه ای در بازار نفت در حال وقوع است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 82 سنت افزایش (معادل 1.3 درصد)، به 63 دلار و 35 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 78 سنت افزایش (معادل 1.4 درصد)، 54 دلار و 21 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای نفت پس از آن افزایش یافت که روز گذشته مؤسسه نفت آمریکا گزارشی درباره سطح ذخایر نفتی خود در هفته گذشته منتشر کرد. بر اساس این گزارش، در هفته منتهی به 16 نوامبر، سطح ذخایر نفت خام آمریکا با کاهش غیرمنتظره ی 1.5 میلیون بشکه ای به 439.2 میلیون بشکه رسیده است. همچنین رکورد صادرات نفت هند که به حدود 5 میلیون بشکه در روز رسیده بود باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: اقتصاد جهانی همچنان روزهای سختی را سپری می کند و بسیار شکننده است.

به دنبال افزایش سطح تولید نفت و احتمال کاهش تقاضا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تلاش است برای جلوگیری از تکرار شدن اشباع بازار در سال 2014، سطح تولید را 1 تا 1.4 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

به دنبال توجه سرمایه گذاران بر روند تنشهای تجاری آمریکا و چین و احتمال تأثیر آن بر بازار، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با اندکی کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1220.36 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار